طرح گازرسانی به منطقه کوهستانی اِشکِوَرات با هزینه 347 میلیارد تومان آغاز می‌شود

سرپرست مديريت هماهنگی امور گازرسانی شركت ملی گاز ايران ان‌شاءالله با همکاری دستگاه های اجرایی، پروژه گازرسانی به منطقه کوهستانی اِشکِوَرات رودسر آغاز و بدون توقف انجام خواهد شد.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، سیدجلال نورموسوی در بازدید از منطقه کوهستانی اِشکِوَرات که با حضور معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و تنی چند از نمایندگان مجلس، مقامات استانی و مدیران ارشد شرکت‌های گاز استانی برگزار شد، هدف از این بازدید را تبیین مسائل و مشکلات گازرسانی به منطقه اشکورات و ایجاد هماهنگی میان سازمان های دست‌اندرکار بیان کرد و گفت: ان‌شاءالله با همکاری دستگاه‌های اجرایی، پروژه گازرسانی به اشکورات رودسر آغاز و بدون توقف انجام خواهد شد.

وی تعامل و هم‌افزایی سازمان‌های مرتبط در جهت اجرای مناسب این طرح بزرگ را بسیار مهم و ضرروی برشمرد و گفت: مجوزهای لازم برای شروع این طرح اخذ شده و ان‌شاءالله باقیمانده مسائل در طول فرایند اجرای کار برطرف خواهد شد.

سرپرست مديريت هماهنگی امور گازرسانی شركت ملی گاز ايران در خاتمه، اشکورات را منطقه‌ای مناسب در زمینه گردشگری، کشاورزی، پرورش دام و طیور و گیاهان دارویی عنوان کرد و گفت: از مسئولین استانی و نمایندگان مردم این مناطق انتظار داریم تا همزمان با اجرای طرح گازرسانی، زمینه سرمایه‌گذاری را در این مناطق فراهم کنند تا توجیه اقتصادی اجرای گازرسانی به اشکورات بیش از گذشته شود.

در ادامه این مراسم، نقی شعبانیان، معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز با اعلام آمادگی این سازمان برای همکاری مناسب درخصوص اجرای این طرح بزرگ، گفت: این سازمان از هیچ کوششی برای کمک به مردم شریف و تلاشکر منطقه اشکورات دریغ نخواهد کرد.

عیسی جمال‌نیکویی، مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با تشکر از حمایت‌های هیأت‌مدیره شرکت ملی گاز ایران و پیگیری‌های نمایندگان مجلس برای گازرسانی به منطقه اشکورات گفت: با پیگیری های صورت گرفته، علیرغم هزینه بالای گازرسانی به روستاهای اشکورات، این طرح درآستانه اجرایی شدن قرار دارد.

وی با بیان این‌که طرح گازرسانی به 79 روستای بخش اشکورات رودسر و 2 روستای این بخش در شهرستان سیاهکل در قالب دو خوشه شوبیل و لشکان برنامه‌ریزی شده، اظهار داشت: برای تکمیل این پروژه بزرگ، به اجرای 233 کیلومتر شبکه توزیع و 74 کیلومتر خط تغذیه نیاز است.

قاسم مایلی‌رستمی، مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران نیز در ادامه، با تشکر از حمایت‌های مدیران شرکت ملی گاز ایران، نمایندگان مجلس و همراهی سازمان‌های دست‌اندرکار برای گازرسانی به مناطق کوهستانی اشکورات رامسر، گفت: کار طراحی گازرسانی به این مناطق انجام شده و با اخذ اعطای مجوزهای لازم، به زودی کلنگ اجرای این پروژه به زمین زده خواهد شد.

لازم به توضیح است، این بازدید در راستای هماهنگی هر چه بیشتر سازمان‌ها در راستای اجرای مناسب طرح گازرسانی به 81 روستای منطقه اشکورات در استان گیلان و 11 روستای منطقه اشکورات در استان مازندران انجام شد.

گفتنی است، ییلاق اِشکِوَرات، یکی از بهترین جاهای دیدنی استان گیلان است که در شهرستان رودسر و در مرز استان مازندران واقع شده است. این منطقه که به سرزمین عجایب گیلان شهرت دارد، با بهره‌مندی از طبیعتی منحصربه‌فرد و آثار باستانی و تاریخی، هر سال، گردشگران بسیاری را به‌سمت خود می‌کشاند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن