طوفان جهان خودرو با برقی ایکس‌ام خودروسازی بی ام دبیلو

خودرو مفهمومی ب ام دبلیو با نام ایکس ام (BMW xm) در حالی معرفی شد که شمایل کاملا جدید آن، نشانه آغاز دوره جدید در تغییر طراحی و هویت محصولات این شرکت است.

به گزارش «انرژی امروز» از دویچه وله، معرفی این محصول، طوفانی را در جهان خودرو به پا کرده است و بسیاری از کارشناسان نظرات متفاوتی نسبت به آن داده‌اند؛ برخی این خودرو را زشت و غیرمتعارف می‌دانند اما از سوی دیگر برخی آن را فصل جدیدی در تغییر نگاه مشتریان نسبت به خودرودانسته‌اند.

مدیران ب ام و معتقداند فصل تازه‌ای در جهان حمل و نقل آغاز شده است و خودروهای جدید نه تنها زشت نیستند بلکه نگاه این شرکت به آینده را نشان می‌دهند.

ب ام و که در آلمان استاد توسعه موتورهای احتراق داخلی است و بهترین موتورهای احتراق داخلی جهان را می سازد حالا به سمت توسعه موتورهای برقی حرکت کرده و قرار است تا ۱۰ سال آینده کل محصولات خود را برقی کند.

البته این کار به مرور انجام می‌شود. خودروهای هیبریدی راه میان‌بر هستند. خودروهایی که ترکیبی بین موتورهای احتراق داخلی و برقی‌اند. در ب ام و ایکس ام از موتور هیبریدی استفاده شده است که ۷۵۰ اسب بخار قدرت دارد.

در این شاسی بلند بسیار قدرتمند از موتور هشت سیلندر وی شکل با حجم ۴.۴ لیتر با ترکیب با یک موتور الکتریکی استفاده شده که  می‌تواند ۷۵۰ اسب بخار قدرت و هزار نیوتن متر گشتاور تولید کند. این خودرو با این قدرت از لامبورگینی اوروس شاسی بلند سوپر اسپرت ایتالیایی، قوی‌تر است.

این خودرو در حالت الکتریکی می‌تواند با یکبار شارژ شدن ۸۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد.

طراحی بیرونی این خودرو پر از خطوط طراحی جدید و تیز است. ب ام و اعتقاد دارد باید خودرو برقی مانند یک بازیگر جدی در میدان به‌نظر برسد و استفاده از خطوط تیز این حس را القا می‌کند.

داخل خودرو ترکیبی از چرم  قهوه‌ای، رنگ مسی، فیبر کربن و نمایشگر بزرگ است. بر اساس این محصول انقلابی، ب ام و قصد دارد اتومبیلی را در اواخر سال ۲۰۲۲ معرفی کند. البته این خودرو اصلا ارزان نیست و پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ هزار یورو قیمت داشته باشد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن