ظرفیت فراوری گاز خاورمیانه به 37 درصد ظرفیت جهانی می رسد

بر اساس داده‌های گلوبال دیتا ظرفیت فراوری گاز در خاورمیانه بین سال های 2021 تا 2025 افزایش یافته و به 37 درصد کل رشد ظرفیت فراوری گاز دنیا می رسد.

به گزارش «انرژی امروز» از ورلد اویل، پروژه های برنامه ریزی شده و اعلام شده (ساخته نشده) فراوری گاز در خاورمیانه در حال توسعه هستند و پیش بینی می شود این پروژه های بین سال های 2021 و 2025 رشد یافته و حدود 37 درصد از رشد ظرفیت فراوری جهانی گاز را تا سال 2025 از آن خود کنند.

بر اساس داده های شرکت گلوبال دیتا (GlobalData)، که یک شرکت جهانی در ارائه داده است و اخیرا گزارش «چشم انداز سرمایه گذاری و ظرفیت جهانی برای واحدهای فراوری گاز» را منتشر کرده است، انتظار می رود در خاورمیانه 21 میلیارد فوت مکعب ظرفیت جدید فراوری گاز تا سال 2025 راه اندازی شود.

از این میزان 19.4 میلیارد فوت مکعب مربوط به پروژه های برنامه ریزی شده است و بقیه پروژه هایی هستند که ساخت آنها هنوز اغاز نشده است.

بر اساس این گزارش در خاورمینه 26 واحد برنامه ریزی شده ست و انتظار می رود تا سال 2025 به بهره برداری برسند.

از این تعداد پروژه های قطر با 4.6 میلیارد فوت مکعب در صدر قرار دارند. این پروژه تولید گاز از میدان گنبد شمالی قطر این کشور را به یکی از بزرگترین تولید کنندگان و صادر کنندگان ال ان جی دنیا تبدیل می کند.

در مقام دوم افزایش ظرفیت فراوری گاز کشورهای شوروی سابق قرار دارند و تا سال 2025 حدود 16 میلیارد فوت مکعب ظرفیت جدید خواهند داشت.

در این زمینه آمریکای شمالی با 4.6 میلیارد فوت مکعب در رده سوم قرار دارد.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن