عربستان روزانه ۶۰۰ هزار بشکه نفت خام به آمریکا می‌فروشد

نشریه بلومبرگ به نقل از یک مقام اقتصادی عربستان که از میزان نفت سعودی اختصاص یافته به پالایشگاه‌های آمریکا آگاه است، نوشت: انتظار می‌رود ریاض در ماه آوریل(فروردین-اردیبهشت) حدود ۶۰۰ هزار بشکه نفت خام روزانه به آمریکا بفروشد که بیشترین مقدار از شروع سال میلادی تاکنون است.

به گزارش روز شنبه رویترز به نقل از بلومبرگ، در زمانی که قیمت نفت خام پس از کاهش شدید تقاضای جهانی ناشی از شیوع ویروس کرونا در جهان کاهش یافت، عربستان و روسیه در یک مسابقه برای به دست آوردن سهم بیشتر در بازار،
مقادیر زیادی نفت تولید کردند.

با شیوع کرونا در جهان که به اخلال در حمل‌ونقل نفت و دیگر کالاها، لغو پرواز هواپیماها، کاهش تقاضا و جنگ قیمت نفت بین روسیه و عربستان منجر شد، قیمت نفت به طور کم سابقه‌ای کاهش یافت.

عربستان پس از عدم دستیابی به توافق برای کاهش تولید روزانه نفت در ماه آوریل، تولید خود را افزایش داد و صادرات خود را به سطحی بی‌سابقه رساند و برای دستیابی به بیشترین سهم ممکن در بازار نفت، با روسیه وارد جنگ قیمت شد؛ تا اینکه توافقی صورت گرفت.

شرکت نفتی عربستان «آرامکو» دیروز(جمعه) اعلام کرد، برای اجرای توافق کشورهای عضو گروه اوپک‌پلاس مبنی بر کاهش تولید نفت با هدف کمک به افزایش قیمت آن از روز اول ماه مه (۱۲ اردبیهشت) ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت در روز برای مشتریانش استخراج و به آنها عرضه خواهد کرد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) مانند عربستان و کشورهای نفت‌خیز اوپک‌پلاس (اعضای غیر عضو اوپک) مانند روسیه،‌ هفته گذشته به توافقی دست یافتند که در دو ماه آینده تولید نفت باید روزانه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه نفت کاهش یابد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن