عربستان قیمت نفت خود را برای برخی بازارها بالا برد

کاهش قیمت فروش نفت آرامکو به مدیترانه

عربستان سعودی اعلام کرد با افزایش تقاضای انرژی، قیمت نفت خود را برای برخی بازارهای کلیدی افزایش می دهد.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، عربستان قیمت نفت خود را در ماه آگوست برای بازارهای آسیا، ایالات متحده و شمال اروپا افزایش می دهد. دلیل این افزایش قیمت بروز نشانه های افزایش تقاضای انرژی بعد از سقوط تقاضا به دلیل شیوع کرونا عنوان شده است.

این افزایش قیمت بعد از آن اتفاق می افتد که عربستان به عنوان بزرگ ترین صادر کننده نفت دنیا از دیگر تولید کنندگان عمده خواست تا برای تعادل مجدد بازار نفت توافق کاهش تولید را رعایت کنند.

شرکت ملی نفت عربستان، آرامکو، برای سومین ماه پیاپی قیمت نفت خام سبک عرب را برای مصرف کنندگان خود در بازار آسیا، بزرگ ترین بازار آرامکو، بالا برد. این گرید نفتی در آسیا 1.20 دلار در هر بشکه بالاتر از شاخص خاورمیانه فروخته خواهد شد.

آرامکو در ماه آگوست قیمت تمام گرید های خود در آسیا را یک دلار بالا برد. برای ایالات متحده این افزایش قیمت بین 0.20 و 0.40 دلار بوده است. اما برای منطقه مدیترانه قیمت نفت خود را یک دلار در هر بشکه کاهش داد.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن