فاز نخست تلمبه خانه های شماره ۳ و ۵ آماده بهره برداری شدند

قائم مقام مجری طرح خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک گفت: در راستای راه اندازی و بهره برداری از فاز اول طرح خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک فاز نخست تلمبه خانه های شماره ۳ و ۵ تکمیل و آماده بهره برداری شدند.

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت مهندسی و توسعه نفت، علی جعفرزاده در مورد وضعیت پیشرفت تلمبه خانه ها در این طرح راهبردی گفت: فاز اول تلمبه خانه شماره ۳ با انجام عملیات تکمیلی آماده بهره برداری قرار گرفته و همچنین با نصب تجهیزات توپک گیر و توپک ران در تلمبه خانه شماره ۵، بخش کنار گذر این تلمبه خانه نیز تکمیل و آماده بهره برداری می باشد که از این طریق امکان انتقال نفت از گستره ۴-۱ به گستره ۴-۲ و سپس به پایانه انتهایی، فراهم شده است.

وی همچنین اعلام کرد: بخش پایانه انتهایی نیز در مرحله انجام آزمایش های فنی و مهندسی قرار گرفته که پس از انجام آزمایش ها و تایید نهایی، این بخش نیز آماده بهره برداری خواهد بود.

قائم مقام مجری طرح خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک در خصوص بهره بردار این طرح گفت: بهره برداری از این طرح ملی و راهبردی به شرکت خطوط لوله ومخابرات نفت ایران محول گردیده که در حال حاضر نیز همکاران این شرکت در منطقه  حضور دارند.

جعفرزاده در ادامه افزود: عملیات تزریق نفت ادامه داشته و با اجرای عملیات تکمیلی در قسمت های دیگر، به زودی شاهد راه اندازی فاز اول این طرح عظیم ملی و راهبردی خواهیم بود.

 

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن