فاز ۲ پالایشگاه آبادان به زودی وارد مدار تولید می شود

مدیر عامل پالایشگاه آبادان گفت:فاز ۲ پالایشگاه آبادان با ظرفیت ۲۱۰ هزار بشکه در روز به زودی وارد مدار تولید می‌شود و این پالایشگاه جوانتر و توان تولید آن نیز افزایش خواهد یافت.

به گزارش «انرژی امروز» از ایرنا حکیم قیم روز چهارشنبه در نشست خبری افزود:با بهره‌برداری از فاز ۲ پالایشگاه آبادان امکان صادارت مواد پالایشی بیشتری فراهم خواهد شد.

قیم از امکان صادرات فرآورده‌های نفتی پس از ۴۰ سال از اسکه‌های شماره ۷ و ۸ پالایشگاه آبادان در اروندرود در آینده نزدیک خبر داد و اظهار داشت :برای تحقق این مهم مقدمات صادرات گاز LPG از پالایشگاه آبادان با شناورهای کوچک سه تا پنج هزار تنی در اروندرود در حال انجام است.

امضاء ۱۳ تفاهم نامه علمی با دانشگاههای سراسر کشور

مدیر عامل پالایشگاه آبادان گفت:در سال جاری ۱۳ تفاهمنامه علمی و پژوهشی به منظور ارتقاء شاخص‌های زیست محیطی و تولید بین این پالایشگاه و دانشگاه‌های آبادان، استان خوزستان و برخی از دانشگاه‌های معتر کشور امضاء شده است.

وی افزود:برخی از این طرح ها عملیاتی و برخی نیز در حال مطالعه و بررسی است.

روزانه ۴۰۰ هزار بشکه نفت خام سنگین در این پالایشگاه به فرآورده های نفتی تبدیل می‌شود.

پالایشگاه نفت آبادان یکی از بزرگترین پالایشگاه ایران است که فرآورده‌های همچون گاز مایع، بنزین موتور، نفت سفید، نفت گاز، سوخت جت، نفت کوره، انواع روغن موتور پایه، انواع قیر، انواع حلال‌ های نفتی، گوگرد، نفتای (خوراک آروماتیک پتروشیمی بندرامام)  تولید می‌کند.

این پالایشگاه به عنوان قدیمی‌ترین مجتمع پالایشگاهی کشور ۲۵ درصد سوخت ایران را تامین می‌کند.

ساخت این پالایشگاه در سال ۱۲۹۱ هجری شمسی به پایان رسید و تا آغاز جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۵۹ بزرگترین پالایشگاه دنیا با ظرفیت تصفیه ۶۲۸ هزار بشکه نفت در روز به شمار می‌رفت.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن