فولکس واگن: قربانی غیرعمدی دعوای دو باتری ساز شدیم

فولکس واگن می گوید قربانی غیرعمد منازعه دو باتری ساز و تامین کننده باتری شده است و از دولت ایالات متحده خواست تا برای پیشبرد برنامه های تولید خودروهای برقی اجرای حکم این شرکت را به تعلیق اندازد.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، کمیسیون تجارت ایالات متحده (ITC) روز چهارشنبه درباره دعوی اطلاعات سری تجارت حق را به شرکت ال جی Chem داد اما به شرکت اس کا اینوویشن اجازه داد تا تجهیزات لازم برای تولید داخل باتری های لیتیوم یون برای شرکت فورد موتور  را برای چهار سال و برای شرکت فولکس واگن به مدت دو سال وارد کند.

فولکس واگن روز جمعه اعلام کرد که این شرکت به چهار سال زمان نیاز دارد تا بتواند با این گذار به سمت خودروهای برقی کنار بیاید.

شرکت آلمانی فولکس واگن 800 میلیون دلار برای تولید خودروهای برقی در تنسی و استخدام صدها کارگر سرمایه گذاری کرده است. این شرکت می گوید که فولکس واگن تمام گام های لازم برای انجام تعهدات خود را برخواهد داشت.

پیش از این شرکت فورد از دو شرکت باتری ساز ال جی Chem و اس کا اینوویشن خواسته بود اختلافات خود را حل کنند.

فورد و فولکس واگن هشدار دادند عدم به نتیجه رسیدن اختلاف این دو باتری ساز به تکمیل برنامه تولید خودروهای برقی ضربه خواهد زد و باعث خواهد شد در دوران شیوع کرونا مشاغل ایالات متحده هم کاهش یابد.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن