فیلم: تشریح آخرین وضعیت طرح راهبردی انتقال نفت خام گوره – جاسک

معاون توسعه و مهندسی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران آخرین وضعیت طرح ملی انتقال نفت گوره – جاسک را تشریح کرد.

به گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، رضا دهقان در گفت‌وگو با صداوسیما، با اشاره به اینکه نفت به کیلومتر ۹۸۰ رسیده است و ۲۰ کیلومتر دیگر به جاسک می رسد، اظهار کرد: نفتکش در جاسک مستقر است و انتظار داریم تا پایان هفته نخستین محموله نفت خام بارگیری شود.

وی تصریح کرد: طرح ملی انتقال نفت خام گوره – جاسک اکنون بیش از ۸۰ درصد پیشرفت دارد و در حال حاضر برنامه ریزی برای انتقال ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز است و به مرور که پمپ ها و تلمبه خانه ها تکمیل شود به صورت پلکانی به ظرفیت اسمی یک میلیون بشکه افزایش می یابد.

دهقان افزود: پیشرفت پروژه در ۲ سال گذشته فوق العاده بوده و بیش از ۷۰ درصد پیشرفت آن در این مدت زمان رقم خورده است.

وی با بیان اینکه پروژه گوره – جاسک را در زمره طرح های موفق وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران طبقه بندی می کنم، اظهار کرد: این طرح از نظر کیفیت، اجرا، زمان اجرا و هزینه آن قابل توجه است؛ ۲ میلیارد دلار بودجه مصوب این پروژه بوده است اما با رقمی کمتر در حال تکمیل است؛ ۱۰۰ درصد طراحی، مهندسی و اجرای آن ایرانی بوده و مجموعا ۹۱ درصد ساخت داخل در این طرح ملی محقق شده است که رکورد خوبی محسوب می شود.

دهقان تصریح کرد: این طرح ملی رونق خوبی در منطقه جاسک و مکران ایجاد خواهد کرد؛ پیش بینی ساخت پتروشیمی و پالایشگاه نیز در این منطقه شده است و همچنین مقرر شده وزارت راه نیز اسکله تجاری در منطقه احداث کند.

https://aparat.com/v/mCDq9

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن