قرارداد همکاری پژوهشگاه صنعت نفت و پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی

پژوهشگاه صنعت نفت و پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی با هدف مطالعات دریایی طرح بررسی منابع هیدارت گازی دریای عمان، قرارداد همکاری منعقد نمودند.

به گزارش «انرژی امروز» از پژوهشگاه نفت، جعفر توفیقی، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت، در ابتدای این جلسه به اهمیت انجام این پروژه اشاره کرد و گفت: شروع این همکاری بسیار ارزشمند است، چرا که این پروژه یک پروژه ملی و بسیار بزرگ از نظر دانش فنی محسوب می‌شود و خوش‌بین هستم با همکاری دو پژوهشگاه بتوانیم این پروژه را به خوبی انجام دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به پتانسیل‌ و ظرفیت‌های بالای کشور در خشکی و دریا، خوشبختانه انجام پروژه‌های اکتشافی یکی از سیاست‌های مهم وزارت نفت در حوزه نفت و گاز محسوب می‌شود، از سوی دیگر این پروژه برای مدیریت اکتشاف به عنوان کارفرما نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ بنابراین ضرورت دارد که با یک همکاری مشترک و استفاده از ظرفیت‌های دانشی، مدیریتی و اجرایی طرفین بتوانیم یک پروژه موفقی را به سرانجام برسانیم.

توفیقی یکی از نقاط قوت پژوهشگاه را در حوزه بالادست برشمرد و تصریح کرد: مطالعات میادین و ازدیاد برداشت از مخازن نفت و گاز، پروژه های مرتبط با حوزه حفاری، تولید و انجام چندین پروژه اکتشافی مواردی هستند که در این حوزه در حال پیگیری و انجام می‌باشند و امیدواریم که با پشتوانه علمی که در پردیس بالادستی این سازمان وجود دارد این پروژه ملی به نتایج مثبتی دست یابد.

رئیس پژوهشگاه ادامه داد: خوشبختانه، گروهی از اساتید و محققین برجسته در پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی فعالیت می‌کنند و این اطمینان را دارم چنانچه طرفین با همه توان علمی، مدیریتی و دانشی در این پروژه عظیم گام بردارند تجربه موفقی را می‌توانند به اثبات برسانند و این امر مقدمه‌ای برای همکاری در سایر زمینه‌های مشابه با استفاده از توانمندی‌های طرفین خواهد بود.

خاطر نشان می گردد این قرارداد توسط دکتر جعفر توفیقی، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت و بهروز ابطحی، رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی به امضاء رسید.

گفتنی است قرارداد فاز دوم طرح پژوهشی هیدرات‌های گازی فیمابین مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران به عنوان کارفرما و پژوهشگاه صنعت نفت به عنوان مجری در آذر ماه سال 1397 منعقد شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن