قرار داشتن شبكه سراسری برق در وضعيت پايدار

مشكلی در تامين برق مشتركان وجود ندارد

مديرعامل شركت مديريت شبكه برق ايران و سخنگوی صنعت برق، با تاکید بر پایداری شبكه سراسری برق گفت: مشكلی در تامين برق مشتركان وجود ندارد.

به‌ گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مصطفی رجبی مشهدی در پاسخ به سوالی در خصوص اطلاعیه شرکت توزیع استان تهران افزود: هیچ مشكل و محدودیتی در تامين برق مشتركان وجود ندارد و این اطلاعیه بدون هماهنگی منتشر شده و از اعتبار ساقط است.

وی افزود: وزارت نیرو طی سه ماهه گذشته با برنامه‌های بهبود راندمان نیروگاه‌ها، افزایش واردات و قطع مراکز استخراج مجاز رمز ارز و تعدیل روشنایی معابر نسبت به کاهش مصرف سوخت نیروگاه اقدام کرده که نتایج خوبی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: وضعيت مخازن سوخت نيروگاه‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از وضعيت مطلوبی برخوردار است.

رجبی مشهدی همچنین با اشاره به پيش‌بينی سازمان هواشناسی مبنی بر سرد شدن دمای هوا از روز سه‌شنبه هفته جاری، اظهار كرد: اين رخداد به طور طبيعی باعث افزايش مصرف انرژی و گاز در كشور خواهد شد و ضرورت دارد مشترکان عزیز در کاهش مصرف برق و گاز جدیت بیشتری داشته باشند.

وی در پایان با دعوت از هموطنان برای مديريت مصرف، اظهار داشت: از هموطنان در سراسر كشور درخواست می‌كنيم با رعايت نكات ساده‌ای مانند كاهش دمای سيستم‌های گرمايشی كه به ازای هر يك درصد كاهش دما، 3 درصد در مصرف كاهش خواهيم داشت، همکاری کرده، همچنين با خاموش كردن لامپ‌های اضافی كه می‌تواند در تامين برق همه و انرژی همه مشتركان كمك كند، نسبت به مديريت مصرف اقدام كنند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن