قمیت نفت بیش از یک دلار افزایش یافت

روز دوشنبه و با ادامه بحران انرژی در اقتصادهای بزرگ دنیا قیمت نفت دوباره و برای چندمین هفته متوالی افزایش یافت.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، قیمت نفت برنت 1.20 دلار افزایش یافت و به بشکه ای 83.59 دلار رسید و برنت هم با افزایش 1.46 دلاری به رقم 80.81 دلار در هر بشکه رسید.

با افزایش میزان واکسیناسیون در دنیا و کاهش محدودیت های کرونایی و نیز افزایش فعالیت های اقتصادی، تقاضای نفت افزایش یافت و شاخص جهانی نفت، برنت، به بالاترین میزان در 5 هفته گذشته و شاخص نفت آمریکا، وست تگزاس اینترمدیت، به بالاترین قیمت در هفت هفته گذشته رسید.

از دیگر سو قیمت زغال سنگ و گاز هم با بهبود اقتصادی دنیا افزایش یافته و باعث شده است نفت به عنوان یک سوخت مورد توجه تولید کنندگان برق قرار گیرد و همین امر خود به افزایش قیمت نفت هم منجر شده است.

در هند هم برخی ایالت ها با مشکل کمبود زغال سنگ مواجه شده اند درحالی که در چین که همین مشکل را دارد دولت به معدنکاران دستور داده است تولید زغال سنگ را افزایش دهند.

بحران انرژی در حالی گریبان کشورهای دنیا را گرفته است که پیش بینی ها از پیش رو بودن زمستانی سخت در نیم کره شمالی خبر می دهد و همین امر به افزایش قیمت دامن زده است.

در ایالات متحده حفاران نفتی از فرصت استفاده کرده و تعداد دکل های نفت و گاز خود را برای پنجمین هفته متوالی افزایش داده اند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن