قیمت نفت به کمترین میزان هفت هفته گذشته سقوط کرد

قیمت نفت روز دوشنبه به کمترین میزان خود از هفت هفته گذشته سقوط کرد اما باز هم به دلیل تصمیم ژاپن برای احتمال آزادسازی ذخایر استراتژیک نفت و نیز افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در اروپا تحت فشار است.

به گزارش «انرژی امروز» نگرانی ها از افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و در نتیجه کاهش تقاضای نفت در اروپا وجود دارد. از دیگر سو ژاپن اعلام کرده بود که برای کنترل تورم قیمت کمودیتی ها در نظر دارد ذخایر استراتژیک نفت خود را آزادسازی کند.

بر همین اساس رویترز از کاهش 26 سنتی قیمت نفت برنت و رسیدن قیمت این شاخص جهانی به 78.63 دلار در هر بشکه خبر داده است.

وست تگزاس اینترمدیت هم افتی 12 سنتی را تجربه کرد و بشکه ای 75.82 دلار معامله شد.

یک تحلیلگر در سنگاپور می گوید که بازار نفت با جریان نفت ذخایر استراتژیک مواجه شده است.

بنابراین قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت و برنت به کمترین قیمت از اول ماه اکتبر تاکنون رسیده اند.

روز جمعه این دو شاخص نفتی حدود سه درصد کاهش قیمت داشتند و برای چهارمین هفته متوالی افت قیمتی را تجربه کردند که از ماه مارس سال 2020 تاکنون بی سابقه است.

نخست وزیر ژاپن، فومیو کیشیدا، روز شنبه اعلام کرده بود که کشورش حاضر است برای کاهش قیمت نفت و به درخواست رئیس جمهور ایالات متحده ذخایر استراتژیک نفت خود ار آزادسازی کند.

توکیو در تلاش است قانونی به تصویب برساند که ذخایر استراتژیک نفت را که پیشتر فقط در مواقع کمبود نفت یا رخداد فجایع طبیعی آزاد می شدند، حالا هم شامل این وضعیت شود.

روز جمعه و پس از اینکه ایالات متحده با برخی از بزرگترین اقتصادهای جهان برای آزاد سازی ذخایر استراتژیک نفت خود مذاکره کرد، کاخ سفید بازهم از تولید کنندگان اوپک خواست نفت کافی به بازارهای دنیا عرضه کنند.

تحلیلگر گروه سیتی می گوید مجموع ذخایر نفتی که امکان آزادسازی آنها وجود دارد بین 100 میلیون تا 120 میلیون بشکه است. بر اساس تخمین های این بانک، از این میان 45 تا 60 میلیون بشکه نفت متعلق به ذخایر استراتژیک نفت ایالات متحده، 30 میلیون بشکه متعلق به چین، 5 میلیون بشکه متعلق به هند و 10 میلیون بشکه هم متعلق به ژاپن و کره جنوبی است.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن