قیمت نفت کاهش یافت

قیمت نفت پس از ثبت بزرگترین رشد هفتگی یک سال اخیر در هفته گذشته، در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به احتمال مازاد عرضه و تقاضای ضعیف، کاهش یافت.

به گزارش رویترز، بهای معاملات نفت برنت ۳۱ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۷۷ دلار و ۷۴ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۰ سنت معادل ۰.۲۷ درصد کاهش، به ۷۴ دلار و ۱۸ سنت در هر بشکه رسید.

نفت برنت در هفته گذشته، تحت تاثیر تشدید حملات رژیم صهیونیستی به لبنان، عملیات وعده صادق ۲ و بیم گسترش درگیری‌ها در خاورمیانه و متاثر شدن عرضه نفت این منطقه، بیش از هشت درصد افزایش یافت که بزرگترین رشد هفتگی از ژانویه سال ۲۰۲۳ بود و وست تگزاس اینترمدیت هم ۹.۱ درصد رشد هفتگی داشت که بزرگترین رشد هفتگی از مارس سال ۲۰۲۳ بود.

در حالیکه بازار نفت به دقت تحولات خاورمیانه را دنبال می‌کند، بعضی از معامله‌گران در معاملات دوشنبه، به سودگیری از رشد هفته گذشته نفت پرداختند. پریانکا ساچدوا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت «فیلیپ نووا»، گفت: به نظر می‌رسد سودگیری فنی، منطقی‌ترین توضیح برای کاهش قیمت نفت در معاملات روز جاری باشد.

بر اساس گزارش رویترز، رژیم صهیونیستی روز یکشنبه، در سالگرد طوفان الاقصی در هفتم اکتبر، اهدافی را در جنوب لبنان و نوار غزه بمباران کرد. وزیر دفاع این رژیم همچنین اعلام کرد همه گزینه‌ها برای واکنش به عملیات ایران، باز است.

در این بین، کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس در نشست دوم اکتبر خود، هیچ تغییری در سیاست تولید این گروه را توصیه نکرد. اوپک پلاس در حال حاضر برای حمایت از قیمت نفت، تولیدش را میلیون‌ها بشکه در روز محدود نگه داشته است.

عربستان سعودی هم در بحبوحه تشدید نوسان در بازار نفت، قیمت رسمی فروش نفت به آسیا را افزایش داد. آرامکوی سعودی قیمت فروش گرید نفتی «عرب لایت» به آسیا را ۹۰ سنت افزایش داد و ۲ دلار و ۲۰ سنت در هر بشکه بالاتر از قیمت پایه منطقه‌ای تعیین کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن