كاهش يك ميليون ليتری مصرف سوخت نيروگاه‌ها با تعديل روشنایی‌ها در کشور

با اجرای طرح تعدیل ۳۰۰ مگاوات از مصرف برق کاسته شده است

معاون هماهنگی توزيع توانير با اشاره به اينكه با اجرای طرح تعديل روشنایی‌ها در بزرگراه‌ها و معابر اصلی، 300 مگاوات از مصرف برق كاسته شده است، گفت: اين طرح تاكنون كاهش يك ميليون ليتری مصرف سوخت نيروگاه‌های كشور را به دنبال داشته است.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، غلامعلی رخشانی مهر با اشاره به اينكه هم اكنون 9 ميليون چراغ روشنایی در كشور نصب شده كه اين رقم بسيار بيشتر از استانداردهای بين‌المللی است، افزود: در حال حاضر بيشتر چراغ‌های نصب شده در بزرگراه‌ها از نوع لامپ‌های 400 وات است كه با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد در بسياری از نقاط می‌توان اين لامپ‌ها را به 100 وات تغيير و از ظرفيت آن برای كاستن از مصرف سوخت نيروگاه‌ها بهره برد.

معاون هماهنگی توزيع توانير، تامين انرژی در زمستان را چالشی جهانی دانست و اضافه كرد: بررسی‌های صورت گرفته در بخش‌های مختلف مصرفی، نشانگر آن است كه می‌توان تا 2 هزار مگاوات مصرف برق را كاهش داد كه همين ميزان می‌تواند كمك بسيار زيادی به تامين سوخت نيروگاه‌ها داشته باشد.

وی با اشاره به اينكه برنامه عملياتی در اين زمينه به شركت‌های برق منطقه‌ای و توزيع سراسر كشور ابلاغ شده است، خاطرنشان كرد: در همين راستا مصرف انرژی شركت‌ها به صورت روزانه مورد پايش قرار می‌گيرد.

رخشانی مهر در عين حال با بيان اين كه بررسی دما نيز نشانگر آن بود که ميانگين دما نسبت به 10 سال گذشته تغييرب نداشته است، ادامه داد: با اين حال در سال جاری شاهد افزايش مصرف انرژی در كشور هستيم كه به اين منظور به دنبال جلب همكاری مشتركان صنعتی و كشاورزی برای كاهش مصرف انرژی و كاهش روشنایی معابر، ميادين، پارك‌ها و تابلوهای تبليغاتی هستيم كه در كاهش مصرف برق و در نتيجه به طور مستقيم در كاستن از ميزان گاز مصرفی نيروگاه‌ها اثرگذار است.

معاون هماهنگی توزيع توانير، از برنامه‌ريزی و انجام اطلاع‌رسانی تلفيقی گسترده برای تشويق مردم در بهينه سازی مصرف انرژی (برق و گاز) خبر داد و گفت: كنترل مصرف در همه دستگاه‌های اداری از ديگر برنامه‌هایی است كه به اجرا درآمده است.

رخشاني مهر در عين حال تاكيد كرد: در خصوص تعاملات ميان دستگاهی، نيازمند برنامه‌ريزی و هماهنگی‌های بيشتری هستيم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن