محافظت از خطوط فشار برق با یک محصول بومی

شرکتی دانش‌بنیان با طراحی و ساخت سیستم‌های حفاظتی و اتوماسیون تجهیزات خطوط فشار به رونق بازار داخلی این تجهیزات کمک کرد.

شرکت صنایع الکترونیک فرتاک کنترل که از سال 88 کار خود را آغاز کرده، محصولاتی در حوزه تجهیزات اتوماسیون و کنترل از راه دور شبکه‌های توزیع نیروی برق طراحی و تولید کرده است. محصولاتی که رقبای سرسخت خارجی در بازار دارد. اما تولیدات این شرکت در مدت زمان کوتاهی توانست به جایگاه خوبی در بازارهای جهانی دست یابد.

به گفته مهدی محمدی مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، اساسی ترين وظيفه شركت‌های توزيع علاوه بر تامين به موقع برق متقاضيان، تداوم برق با كيفيت مناسب، برای مشتركان است. پس لازم است در شبكه های توزيع، سيستم اتوماسيون پياده سازی شود.

وی افزود: در شبكه‌های توزيع بدون سيستم اتوماسيون پس از بروز هر خاموشی، مدت زمان زيادی برای پيدا كردن محل عيب و ايزوله كردن آن محل از بقيه شبكه صرف می شودكه در اين زمان در شبكه‌های با طول زياد ممكن است به چندين ساعت نيز افزايش يابد.

به گفته این فعال فناور، اين در حالی است كه در صنايع پيشرفته امروزی، قطع برق حتی برای كمتر از چند ثانيه نيز صدمات جبران ناپذيری را به اقتصاد  وارد می کند. بنابراین بايد در شبكه های توزيع، تمهيدات لازم برای به حداقل رساندن خاموشی ها در نظر گرفته شود. برای اين منظور بايد قابليت اطمينان شبكه و همچنين قابليت مانور شبكه را افزايش و زمان انجام مانور را كاهش داد كه اين امر با اجرای پروژه اتوماسيون در شبكه توزيع برق تحقق خواهد يافت.

وی همچنین بیان کرد: محصولات ما با توجه به وجود چنین مشکلی در سیستم‌های برق رسانی تولید شده اند و به كاهش هزينه‌هایي بهره‌برداری، تعميرات و نگهداری، بهبود راندمان سيستم توزيع و بهبود زمان بازيابی، افزايش قابليت اطمينان سيستم، ارايه خدمات بهتر و سريعتر به مصرف‌كنندگان و افزايش رضايت آنها کمک می‌کند. همچنین كسب اطلاعات و آمار بهتر و دقيق‌تر از شبكه توزيع و مصرف‌كنندگان، كاهش خاموشی ها و مدت ميانگين قطع برق و افزايش عمر مفيد تجهيزات در نتيجه جلوگيری از اضافه بار آنها نیز از دیگر کاربردهای این محصولات است.

به گزارش «انرژی امروز» از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این فعال فناور ادامه داد: با توجه به اینکه لیست رقبای محصولات این شرکت عمدتا شرکت های خارجی هستند، فروش محصولات ما به شرکت‌های توزیع برق آذربایجان‌شرقی، اردبیل، کرمانشاه، شیراز و یزد از سال 93 تا کنون از خروج یک میلیون دلار ارز جلوگیری کرده است. تاکنون صادراتی نداشتیم ولی برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تا دو سال دیگر صادرات محصولاتمان را آغاز کنیم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن