محدودیت های جدید کرونایی در چین قیمت نفت را کاهش داد

روند کاهش قیمت طلای سیاه در هفته اخیر به همراه افزایش قیمت دلار آمریکا و نگرانی ها از بازگشت محدودیت های کرونایی به ویژه در چین و درنتیجه احتمال کاهش تقاضای سوخت به کاهش 2 درصدی قیمت نفت در روز دوشنبه منجر شد.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، شاخص نفت خام برنت امروز با 1.27 دلار یا 1.8 درصد کاهش به 69.43 دلار در هر بشکه رسید.

شاخص نفت وست تگزاس اینترمدیت هم با 1.29 دلار یا 1.9 درصد افت بشکه ای 66.99 دلار در هر بشکه را ثبت کرد.

گوردون رمزی، تحلیلگر RBC در یادداشتی نوشته است که نگرانی ها درباره کاهش تقاضای به القوه نفت با شدت یافتن شیوع سویه دلتای کرونا بیشتر شد.

یک تحلیلگر از ANZ هم تاکید دارد که محدودیت های جدید در چین، دومین مصرف کننده بزرگ نفت دنیا، به عنوان یک فاکتور بزرگ چشم انداز رشد تقاضا را تیره و تار کرده است.

از جمله محدودیت های جدید کرونا در چین لغو چندین پرواز، هشدار به 46 شهر برای توقف مسافرت ها و محدودیت در حمل و نقل عمومی و خدمات تاکسیرانی در 144 منطقه خطرناک است.

روز دوشنبه در چین 125 مورد بیمار جدید مبتلا به کووید 19 شناسایی شد. در مالزی و تایلند هم تعداد موارد ابتلا به رکورد 20 هزار نفر در روز رسیده است.

تحلیلگر ANZ در یادادشتی نوشته که هر چند تعداد موراد ابتلا به کرونا در چین کم است اما این کشور در حال نزدیک شدن به فصل مسافرت ها در تابستان است. همین امر باعث شده است سایه عدم اطمینان بر سر دیگر مناطق هم گسترده شود.

واردات نفت خام چین در ماه ژوئن با کاهش بسیار اندک به 9.71 میلیون بشکه در روز رسید و برای چهارمین ماه پیاپی در رقم کمتر از 10 میلیون بشکه ثابت ماند. در حالی که در ژوئن سال 2020 واردات نفت خام این کشور به رکورد 12.94 میلیون بشکه در روز رسیده بود. آن زمان پالایشگاه های این کشور اقدام به ذخیره سازی نفت ارزان می کردند.

A gas pump is seen hanging from the ceiling at a petrol station in Seoul June 27, 2011. REUTERS

شیوع دوباره کرونا در این کشور باعث شده است که صادرات چین هم بیش از انتظار کاهش یابد و از سویی رشد واردات هم کمتر از میزان انتظارات بوده است. این امر بیانگر افت تولیدات بخش صنعت در نیمه دوم سال جاری میلادی است.

افزایش قیمت دلار به بالاترین میزان آن در چهار ماه گذشته در برابر یورو هم بر قیمت نفت تاثیرگذار بوده است. از سویی در ایالات متحده گزارش ها از افزایش تعداد مشاغل در این کشور حکایت دارد و انتظار می رود فدرال رزرو سیاست های پولی خود را محکم تر کند.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن