مراجعه به شركت‌های توزیع برق صفر می‌شود

حدود 40 خدمت به صورت حضوری ارائه می‌شد، از آذرماه به‌صورت غيرحضوری قابل ارائه است

معاون هماهنگی توزيع توانير از غيرحضوری شدن نزديك به صد درصد خدمات قابل ارائه به مردم در شركت‌های توزيع برق خبر داد.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، غلامعلی رخشانی‌مهر با بيان اينكه زيرساخت ارائه همه خدمات برق در شركت‌های توزيع به‌صورت غيرحضوری فراهم شده است، خاطرنشان كرد: تصميم بر اين است كه به‌ويژه در شرايط كنونی و درگيری جامعه با بيماری كرونا، حداقل 95 درصد از خدمات در زمينه فروش و خدمات پس از فروش، از آذرماه به بعد، به صورت غيرحضوری ارائه شود.

رخشانی مهر با تاكيد بر اينكه پس از غيرحضوری شدن خدمات، مردم به هيچ عنوان ديگر نيازی به مراجعه در شركت‌های توزيع ندارند، یادآور شد: خدماتی مانند اخذ اشتراك، كنتور، موارد مربوط به صورتحساب اعم از ديدن قبض برق، سوابق پرداخت از سال 1380 به اين طرف، سوابق مصرف و غیره از جمله خدمات پس از فروشی است كه مشتركان می‌توانند بدون مراجعه به شركت‌های توزيع آن را دريافت كنند.

معاون هماهنگی توزيع توانير اظهار داشت: در قالب اين فعاليت، حدود 40 خدمت كه تاكنون به صورت حضوری ارائه می‌شد، از آذرماه به‌صورت غيرحضوری قابل ارائه است و اين طرح ارزش افزوده زيادی ايجاد و مراجعات به شركت‌های توزيع را به حداقل خواهد رساند كه باعث كمك به اقتصاد ملی، كاهش مصرف سوخت و حفاظت از محيط زيست خواهد بود.

وی با ارائه مثالی در اين زمينه با بيان اينكه سالانه حدود يك ميليون و 200 هزار مشترك جديد را جذب می‌كنيم، توضيح داد: هر كدام از اين مشتركان جديد گاهی چندين بار برای درخواست و پيگيری كارهای خود به شركت‌های توزيع مراجعه می‌كردند كه با انجام اين فعاليت جديد، ديگر هيچ نيازی به مراجعه نخواهند داشت.

رخشانی مهر ادامه داد: مشتركان جديد می‌توانند به اين منظور از طريق سامانه برق من درخواست خود را ثبت و كد رهگيری دريافت كنند؛ همچنین مشتركان با اين كد رهگيری می‌توانند در بخش پيام‌ها، رهگيری كارها را پيگيری کرده و همكاران ما موظف به پيگيری و پاسخگویی هستند.

وی یادآور شد: به محض ثبت هر درخواست يا خدمت، يك كد رهگيری به مشترك يا متقاضی داده می‌شود كه با اين كد رهگيری می‌تواند به صورت منظم از آخرين مراحل انجام كارها مطلع شود. همچنين در هر مرحله، مشتركان از طريق پيامك نيز در جريان انجام كار قرار خواهند گرفت.

معاون هماهنگی توزيع توانير از هموطنان خواست كه به ويژه در شرايط كنونی و درگيری جامعه با بيماری كرونا، با نصب سامانه برق من در گوشی‌هاب همراه يا سامانه تلفنی 121 خدمات مورد نياز خود را دريافت و از مراجعه حضوری بپرهيزند.

رخشانی مهر همچنين با بيان اين كه شركت‌های ارائه دهنده خدمات الكترونيك نيز به‌زودی قادر به ارائه خدمات برقی به مشتركان خواهند بود، یادآور شد: در عين حال اين سامانه در اختيار دفاتر ICT نيز قرار خواهد گرفت تا مردم بتوانند بدون مراجعه به شركت‌های توزيع و خروج از منزل، خدمات مورد نياز برقی خود را دريافت كنند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن