مرخص شدن 830 کارگر پالایشگاه های رپسول به دلیل کاهش تقاضا

غول پالایش نفت رپسول اسپانیا تصمیم دارد با کاهش تقاضا به دلیل شیوع پاندمی کرونا و نیز با عدم قطعیت‌هایی که گذار به انرژی‌های پاکتر به ارمغان آورده است، 830 نیروی کار خود را مرخص کند.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، این کارمندان احتمالا برای یک دوره شش ماهه از جمع شرکت رپسول کنار گذاشته می شوند. از این میان، 31 درصد از کارکنانی که باید محل های کار خود را ترک کنند مربوط به پالایشگاه کورونا و 60 درصد هم مربوط به پالایشگاه پورتولانو هستند.

رپسول می گوید کاهش تقاضای نفت به دلیل شیوع پاندمی کرونا ضربات سختی بر این شرکت وارد کرده است. از طرفی این شرکت در حال ارزیابی اثرات گذار انرژی است. با این حساب پالایشگاه های رپسول باید میزان انتشارات کربن خود را کاهش دهند.

در سه ماهه اول سال جاری نسبت به سال گذشته میلادی سود ناخالص پالایشی این شرکت با کاهش 96 درصدی به بشکه ای 20 سنت رسیده است.

A Repsol branded van sits beside a walkway in the oil refining complex at the Repsol SA refinery in Cartagena, Spain, on Tuesday, Nov. 24, 2015.

بر اساس قوانین جدید تغییرات اقلیم در اسپانیا این کشور برای کاهش انتشارات گازهای گلخانه ای تا سال 2050 باید به تعهدات اتحادیه اروپا عمل کند و تا سال 2030 باید 23 درصد از انتشارات خود را نسبت به سطح 1990 کاهش دهد.

پیش از رپسول، یک شرکت نفتی دولتی دیگر این کشور با نام پترونور هم اعلام کرد در 9 ماه آینده با کاهش تعداد کارگران خود فقط با 60 درصد ظرفیت کار خواهد کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن