مشارکت صنایع پتروشیمی در تکمیل بدنه سد اخند عسلویه

مجموع اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این سد 350 میلیارد ریال است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: با سرمایه‌گذاری 30 میلیارد ریالی شورای راهبردی صنایع پتروشیمی پارس جنوبی در احداث سد اخند، تکمیل بدنه این سد تسریع خواهد یافت.

به گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، علی محمدی اظهار کرد: سد اخند یکی از طرح‌های مهم توسعه منابع آب در جنوب استان و همجوار با تاسیسات نفت و گاز است که نقش مهمی در کنترل سیلاب و تامین آب شرب منطقه خواهد داشت.

محمدی خاطرنشان کرد: این سد بتنی-وزنی در 15 کیلومتری شهر عسلویه و در حوزه روستای اخند در حال ساخت است و وظیفه تامین آب شرب و کشاورزی منطقه را بر عهده خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: گرمایش جهانی و تغییر اقلیم باعث دگرگونی رژیم های بارندگی شده و در سال‌های اخیر شاهد بارندگی‌های ناگهانی با حجم زیاد در مدت زمان کوتاه هستیم که این موضوع موجب بروز سیلاب و تهدید در نقاط مسکونی و صنعتی می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های سد اخند در حوزه پدافند غیرعامل افزود: با توجه به ویژگی‌های این سد و نقش موثر صنایع پتروشیمی در منطقه پارس جنوبی، همکاری مشترکی میان این دو نهاد در راستای تسریع در تکمیل بدنه سد اخند آغاز شد.

محمدی اظهار کرد: بر اساس این موافقتنامه، شورای راهبردی صنایع پتروشیمی پارس جنوبی متعهد شده است تا جهت تکمیل بدنه سد اخند، مبلغ 30 میلیارد ریال در این پروژه مشارکت کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با بیان اینکه با تکمیل بدنه سد، آبگیری آن با حداکثر ظرفیت امکان پذیر خواهد بود، خاطرنشان کرد: مجموع اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این سد 350 میلیارد ریال است که از منابع استانی تامین می‌شود.

این گزارش می‌افزاید، سد اخند با ارتفاع 32 متر و حجم مخزن 2 میلیون مترمکعب، دارای پیشرفت فیزیکی 80 درصد است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن