مصرف 6 میلیارد و 200 میلیون مترمکعب گاز در گیلان

شرکت گاز استان گیلان سال گذشته بالغ بر 6 میلیارد و 200 میلیون مترمکعب گاز به مشترکین این استان تحویل داده است.

حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اعلام این خبر، عنوان کرد: بیش از 2 میلیارد و 200 میلیون مترمکعب گاز، یعنی حدود 35 درصد از مجموع مصرف گاز در استان متعلق به مصرف کنندگان خانگی می باشد که در مقایسه با سال 97، حدود ۶ درصد افزایش یافته است.

اکبر افزود: با توجه به جذب 37 هزار مشترک خانگی جدید و کاهش حدود 6 درصدی دمای هوا در یک سال گذشته، افزایش تنها 6 درصد مصرف گاز خانگی، آمار قابل قبولی بوده و نشان دهنده رعایت صرفه جویی توسط مشترکین گیلانی می باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در ادامه از مصرف 2 میلیارد و 753 میلیون مترمکعب گاز در نیروگاه های استان خبر داد و گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال 97، حدود ۸ درصد کاهش داشته است.

وی در ادامه گفت: پس از بخش نيروگاهي و خانگي، بخش صنعتي با 697 میلیون مترمکعب گاز، رتبه سوم بیشترین میزان مصرف گاز را در استان در اختیار دارد و پس از آن بخش های حمل و نقل با 305 میلیون مترمکعب و تجاری با 236 میلیون مترمکعب قرار دارند.

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت ملی گاز ایران، این مقام مسئول در خاتمه از برنامه ریزی شرکت گاز استان گیلان برای تحویل 6 میلیارد و 900 میلیون مترمکعب گاز به حوزه های مختلف مصرف تا پایان سال جاری خبر داد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن