مصر ساخت پروژه های ال ان جی را از سر می گیرد

مصر برای تبدیل شدن به هاب انرژی منطقه پروژه های بسیاری را در زمینه گاز طبیعی آغاز کرده است، از جمله دو واحد تاسیسات مایع سازی گاز را که کارشان سالها تعطیل شده بود دوباره از سر گرفته است.

به گزارش «انرژی امروز» از اویل پرایس، در اواخر دهه 60 میلادی و در سال های اولیه قرن جدید، مصر با همکاری شرکای بین المللی خود توسعه پروژه های ال ان جی را در دستور کار خود قرار داده بود.

این برنامه به ایجاد دو پروژه با ظرفیت های 7.2 و 5.3 میلیون تن در سال انجامید.

اما با افزایش شدید تقاضای گاز تا سال 2012 باعث شد این دو پروژه متوقف شوند.

حالا مصر دوباره این پروژه ها را از سر گرفته است. در یک دهه گذشته مصر چند منبع فراساحلی عمده گاز یافته است. میدان گاز فوق بزرگ ظهر یکی از این میادین تازه اکتشاف شده است.

علاوه بر آن هلدینگ دلفینوس مصر (Egyptian Dolphinus Holding) با دلک اسرائیل برای واردات گاز از میدان های لویتان و تامار توافقی را امضا کردند. این توافق 19.5 میلیارد دلار ارزش دارد و قرار است در عرض 15 سال 85 میلیارد مترمکعب گاز از اسرائیل خریداری شود.

میدان گازی لویتان

مصر در نظر دارد به هاب انرژی منطقه تبدیل شود. از سویی قرار است از میادین گازی قبرس هم از طریق خط لوله زیر دریایی گاز طبیعی به تاسیسات مایع سازی مصر منتقل شود.

مصر مناقصاتی را هم برای توسعه فعالیت های اکتشاف در دریای مدیترانه، دریای سرخ و بیایان غربی برگزار کرده است تا ظرفیت تولید خود را افزایش دهد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن