مصر ظرفیت نمکزدایی از آب را چهار برابر می کند

مصر اعلام کرده است به دلیل کمبود آب مجبور است در عرض 5 سال ظرفیت نمک زدایی از آب دریا را در این کشور با برق تجدیدپذیر به چهار برابر افزایش دهد.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، مصر شرکت های خصوصی را تشویق می کند تا برای ساخت 17 واحد نمکزدایی از آب دریا در عرض 5 سال اقدام کنند. انرژی مورد نیاز این واحدها از طریق صفحات خورشیدی تامین خواهد شد.

این واحدها با هدف متنوع سازی منابع آب شیرین مصر احداث خواهند شد. جمعیت مصر در حال افزایش است و رقابت بر سر آب رود نیل با همسایگان این کشور شدت یافته است.

اخیرا اتیوپی سد بزرگ رنسانس اتیوپی را در بالادست رود نیل در این کشور احداث کرده است که با آبگیری این سد میزان آب ورودی از طریق رود نیل به مصر بسیار کاهش خواهد یافت.

مصر به عنوان پر جمعیت ترین کشور دنیای عرب برای تامین آب شیرین مورد نیاز خود بنا دارد از سرمایه های شرکت های خصوصی و توسعه تکنولوژی های این شرکت ها بهره ببرد.

A view of solar panels are seen at the resort area of Marsa Shagra near Marsa Alam on Egypt’s southern Red Sea coastline, Egypt, October 18, 2021. Picture taken October 18, 2021. REUTERS

این سرمایه گذاری با تضمین های دولتی برای خرید تضمینی آب  و فروش آن به شهروندان و صنایع انجام می شود و تخفیف خوبی هم برای مصرف کنندگان در نظر گرفته شده است که البته به یارانه‌های بسیاری نیاز دارد.

این واحدهای نمک زدایی قرار است در مجموع روزانه 2.8 میلیون متر مکعب آب شیرین تولید کنند و در طولانی مدت میزان تولید این آب به دو برابر افزایش خواهد یافت.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن