معاون وزیر نفت: بیش از 30 میلیون مشترک خانگی گاز داریم

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: بیش از 30 میلیون واحد خانگی شهری و روستایی در کشور، تحت پوشش شبکه گازرسانی قرار دارند که ارائه خدمت به این تعداد واحد، نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و مستمر است.

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی در نشستی با مدیرعامل و اعضای هیأت‌رییسه شرکت گاز استان خوزستان، اظهار داشت: این آمار نشان می‌دهد که شبکه گازرسانی کشور، یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های گازی در دنیاست و از این رو، نگهداشت چنین سیستمی نیاز به همراهی و همدلی تمامی ارکان این صنعت بزرگ دارد.

چگنی با بیان این‌که بالاترین عبادت، خدمت به مردم و رفع مشکلات آن‌هاست، افزود: باید به جوانان در ارایه برنامه‌های خلاقانه فرصت داد و در عین حال، از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در جهت تولید دانش و ارتقاء شاخص‌های کیفی و کمی استفاده کرد.

در ادامه این نشست، نادرقلی زری‌میدانی، مدیرعامل شرکت گاز استان خوزستان، با ارائه گزارش آخرین وضعیت گازرسانی در استان، گفت: خوزستان دارای 87 شهر است که از این تعداد، 85 شهر از نعمت گازطبیعی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: در بخش روستایی بیش از 4 هزار و 111 روستا در استان خوزستان وجود دارد و از این تعداد، 3 هزار و 425 روستا قابلیت گازرسانی دارد که 2 هزار و 267 روستا از گازطبیعی بهره‌مند هستند.

چگنی همچنین در سفر دو روزه خود به استان خوزستان، با حضور در شرکت گاز استان از مرکز مانیتورینگ این شرکت بازدید و میزان مصرف گاز صنایع عمده را بررسی و نیز از واحد ارتباط مردمی مستقر در شرکت گاز خوزستان نیز بازدید و با برخی از مراجعین دیدار و گفتگو کرد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در پی حضور هیأت دولت در استان خوزستان، روز پنجشنبه 7 اردیبهشت‌ماه وارد اهواز شد و پس از بازدید از واحد ارتباط مردمی شرکت گاز استان خوزستان و ملاقات مردمی در جلسه بررسی مشکلات گازرسانی استان خوزستان شرکت کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن