معاون وزیر نفت:12 طرح تولید پروپیلن به پروپان در دست ساخت است

معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در آیین افتتاح و بهره برداری از پروژه های صنعت نفت در عسلویه گفت: با ساخت بیش از 12 طرح پی.دی.اچ در کشور، در آینده ایران تبدیل به قطب تولید پلی پروپیلن می شود.

به گزارش «انرژی امروز» از نیپنا؛ مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی صبح امروز (دوشنبه 7 شهریورماه) در آیین آغاز عملیات اجرایی چند طرح پتروشیمی در عسلویه همزمان با هفته دولت، افزود: طرح های پی. دی. اچ شرکت پتروشیمی پارس و شرکت پالایش پارسیان سپهر طرح های دیگر صنعت پتروشیمی هستند که عملیات اجرایی آنها با فرمان وزیر نفت امروز آغاز خواهد شد.

به گفته معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، به دلیل اینکه دو طرح  پروپان تولیدی در پارس جنوبی را به موادی با ارزش افزوده بالا تبدیل می کنند، دارای اهمیت بسیاری در صنعت پتروشیمی است.

مرتضی شاهمیرزایی  با بیان اینکه یکی از راهبردهای صنعت پتروشیمی، تبدیل شدن به قطب تولید پلی پروپیلن است، تصریح کرد: در مجموع بیش از ۱۲ طرح پی .دی. اچ در کشور در سالهای آتی ساخته خواهد شد تا در آینده شاهد تحول در تولید پلی پروپیلن باشیم.

وی در ادامه در خصوص افتتاح چند طرح در زمینه مسئولیت های اجتماعی، گفت:  از اسفند ماه پارسال ۳۶ پروژه در حوزه مسولیت های اجتماعی در صنعت پتروشیمی شروع شده است، که با تاکید و حمایت وزیر نفت امروز شاهد افتتاح آنها هستیم.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن