ممنوعیت استفاده از هیتر فضای باز در رستوران های پاریس

تسریع حرکت به سمت اقتصاد کم کربن

فرانسه برنامه ریزی کرده است ممنوعیت استفاده از هیترهایی که رستوران ها برای گرم کردن فضای بیرون و تراس رستوران ها استفاده می کنند را از سال آینده اجرا کند. این تصمیم در جهت تسریع حرکت به سمت اقتصاد کم کربن در این کشور گرفته شده است.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، بر اساس تصمیم مقامات فرانسوی و به دلیل شیوع کرونا ویروس، این اقدام از پایان زمستان پیش رو اجباری خواهد شد.

وزیر محیط زیست فرانسه در فرانس تی وی گفت: برای ما آنچه که مهم است این است که اقدامات غلط از نظر اکولوژیکی را که به مصرف نابجای انرژی منجر می شود ممنوع کنیم.

از ماه ژوئن شهر «رن» فرانسه اولین شهر این کشور بود که استفاده از هیترهای خارج از رستوران را ممنوع کرد. NGO های محیط زیستی فرانسه معتقد هستند که در فرانسه 12500 هیتر فضای خارج از رستوران وجود دارد.

موسسه نگاوات می گوید یک هیتر فضای بیرون برای فضای 75 مترمربعی که با گاز کار می کند به اندازه خودرویی که سه بار با آن دور زمین رانندگی کنند CO2 تولید می کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن