ممنوعیت فروش خودروهای دیزلی و بنزینی در انگلستان از سال 2030

1.3 میلیارد پوند به منظور بهبود زیرساخت شارژ وسایل نقلیه الکتریکی هزینه می شود

بر اساس برنامه های اعلام شده توسط نخست وزیر انگلستان بوریس جانسون، انگلیس فروش اتومبیل ها و وانت های جدید دیزلی و بنزینی (بنزینی) را از سال 2030 متوقف خواهد کرد.

به گزارش «انرژی امروز» از سی ان بی سی(CNBC)، این اقدام بخشی از یک طرح 10 ماده ای گسترده تر برای به اصطلاح انقلاب صنعتی سبز است که هدف آن ایجاد حدود 250،000 شغل و مبارزه با تغییرات آب و هوایی است.

این طرح که اواخر سه شنبه شب در مقاله ای توسط جانسون در فایننشال تایمز نوشته شد و در وب سایت دولت منتشر شد، در طیف وسیعی از مناطق از جمله جذب و ذخیره کربن، تولید هیدروژن کم کربن، باد خارج از کشور و انرژی هسته ای متمرکز خواهد بود.

ممنوعیت فروش وسیله نقلیه نشان دهنده شتاب بخشیدن به اهداف قبلی است. مقامات انگلیس پیش از این گفته بودند که فروش ون های بنزینی و دیزلی و اتومبیل های جدید در سال 2040 پایان می یابد. در ماه فوریه، آنها ابراز آرزو کردند که این امر را به سال 2035 منتقل کنند.

هدف جدید 2030 پس از آنچه دولت به عنوان مشاوره گسترده با تولید کنندگان و فروشندگان اتومبیل توصیف کرد، صورت می گیرد. با این حال، دولت همچنان اجازه فروش اتومبیل های هیبریدی و ون هایی را می دهد که می توانند مسافت قابل توجهی را رانندگی کنند و تا سال 2035 کربنی از لوله خروجی خارج نشود.

از نظر بودجه، 1.3 میلیارد پوند (حدود 1.72 میلیارد دلار) به منظور بهبود زیرساخت شارژ وسایل نقلیه الکتریکی (EV) هزینه می شود، در حالی که 582 میلیون پوند برای کمک های مالی به منظور کاهش هزینه وسایل نقلیه الکتریکی و تشویق جذب سرمایه اختصاص می یابد.

علاوه بر این، تقریبا 500 میلیون پوند در طول چهار سال آینده برای تولید گسترده باتری های وسایل نقلیه الکتریکی هزینه خواهد شد.

با توجه به اینکه وسایل نقلیه با موتور احتراق داخلی هنوز هم نمایانگر اکثر وسایل نقلیه ای هستند که در جاده های انگلیس رانده می شوند، در صورت تحقق هدف 2030 موانع روشنی وجود دارد که می توان از آنها عبور کرد.

تام هگارتی، تحليلگر اصلی در وود مکنزی (Wood Mackenzie)، در بيانيه ای اظهار کرد: كمتر از 10٪ از اتومبيل های فروخته شده در انگلستان طی سال 2020 تاكنون از نوع باتری بوده است.

وی افزود: رسیدن به 100٪ نیاز به تلاش زیادی در کل زنجیره تأمین و همچنین اطمینان از فراهم بودن زیرساخت شارژ سریع کافی برای نگهداری همه وسایل نقلیه الکتریکی جدید در جاده دارد.

انگلیس یکی از بسیاری از کشورهایی است که به دنبال خاتمه فروش خودروهای بنزینی و دیزلی است.

به عنوان مثال دانمارک پیشنهاد کرده است که فروش خودروهای دیزلی و بنزینی در سال 2030 حذف شود. و نروژ که مدتها به عنوان رهبر جهانی در زمینه استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی شناخته می شد، می خواهد همه وانت های سبک و خودروهای سواری فروخته شده انتشار صفر کربن را تا سال 2025 داشته باشند.

مایک هاوز، مدیر اجرایی انجمن تولیدکنندگان و بازرگانان موتور (SMMT)، به انگلیس گفت که مهلت جدید، با سرعت یک دهه، یک چالش بزرگ است.

وی همچنین افزود:سرمایه گذاری در توانایی تولید EV بسیار مساعد است زیرا ما می خواهیم این انتقال در انگلیس انجام شود، اما اگر بخواهیم همچنان به عنوان یک صنعت و یک بازار رقابتی باقی بمانیم، این فقط شروع موارد مورد نیاز است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن