منع فروش خودروهای بنزینی تا ۲۰۳۵ در کالیفرنیا

مجلس ایالتی کالیفرنیا یک هفته بعد از تصویب قانونی برای ممنوعیت خودروهای تمام بنزینی تا سال ۲۰۳۵ یک رشته طرح های بلندپروازانه دیگر را برای مقابله با گرمایش زمین تصویب کرده است.

به گزارش «انرژی امروز» از بی‌بی‌سی، افزایش سریعتر ظرفیت تولید انرژی‌های پاکیزه، ممنوعیت حفر چاه‌های جدید نفت و گاز در مجاورت نقاط مسکونی و آموزشی و برنامه‌هایی برای ضبط و ذخیره کربن در زیر زمین از جمله این برنامه‌هاست.

قانونگذاران ایالتی در مجموع ۵۴ میلیارد دلار بودجه برای مقابله با تغییر اقلیم اختصاص داده اند؛ هدف رسیدن به شرایط «کربن خنثی» تا سال ۲۰۴۵ است.

دولت کالیفرنیا اعلام کرده که از سال ۲۰۳۵ فروش اتومبیل‌های کاملا احتراقی را ممنوع خواهد کرد؛ تصمیمی که دارای پیامدهای جدی برای صنعت خودروسازی خواهد بود.

این مقررات خودروسازان را وادار خواهد کرد معرفی اتومبیل‌های پاکیزه‌تر به بازار را تسریع کنند.

کالیفرنیا با ۳۹ میلیون نفر ساکن، پرجمعیت ترین ایالت آمریکا است و اگر یک کشور مستقل بود از نظر تولید ناخالص داخلی پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا به حساب می‌آمد.

براساس این مقررات، که هیات منابع هوای کالیفرنیا تهیه کرده، ۳۵ درصد وسایل نقلیه جدید در این ایالت باید تا سال ۲۰۲۶ الکتریکی، هیبریدی یا هیدروژنی باشد.

سهم این اتومبیل‌ها باید تا سال ۲۰۳۰ به ۶۸ درصد و تا سال ۲۰۳۵ به ۱۰۰ درصد برسد.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن