موفقیت اکسون موبیل در تولید ماده جدید برای بهبود تکنولوژی جذب کربن

تولید سطحی برابر با مساحت یک میدان فوتبال در فقط یک گرم جرم

محققان غول نفتی اکسون موبیل، دانشگاه کالیفرنیا، برکلی و آزمایشگاه ملی برکلی لاورنس می گویند توانستند ماده ای به دست آوردند که می تواند کارایی جذب کربن دی اکسید از انتشارات صنایع را 90 درصد بهبود ببخشد.

به گزارش «انرژی امروز» از اسمارت انرژی، این تکنولوژی به شرکت های انرژی کمک خواهد کرد که دی اکسید کربن انتشارات نیروگاه های سوخت گاز را با استفاده از بخار کم حرارت جذب کرده و انرژی کمتری هم برای این جذب مصرف کنند.

آزمون های آزمایشگاهی نشان می دهد که این ماده منحصر به فرد تولیدی در این مرکز دی اکسید کربن را تا شش برابر بیشتر از روش های متداول جذب می کند.

مصرف کمتر انرژی و کاهش کربن در نتیجه کاهش هزینه ها از خصوصیات این ماده تازه تولید شده است. با دستکاری مواد با چهارچوب آلی فلزی، این تیم از محققان توانستند سطحی برابر با مساحت یک میدان فوتبال را در فقط یک گرم جرم، حدودا جرم یک گیره کاغذ، تولید کنند که به مانند یک اسفنج انتشارات کربن را جذب می کند.

اکسون موبیل و همکارانشان هشت سال است که بر روی این پروژه کار می کنند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن