نامه نگاری بریتانیا با یک میلیون راننده آلمانی برای حمل سوخت

دولت بریتانیا برای شهروندان آلمانی مقیم این کشور که دارای گواهینامه رانندگی هستند نامه‌هایی ارسال کرده و از آنها خواسته تا با حقوق خوب، حمل سوخت را برعهده بگیرند. بریتانیا به دلیل کمبود راننده با مشکل سوخت‌رسانی روبروست.

به گزارش «انرژی امروز» از دویچه وله، در اقدامی عجیب نامه‌هایی به دارندگان گواهینامه آلمانی که در بریتانیا ساکن هستند ارسال شده و به آنها پیشنهاد شده تا با حقوق و مزایای خوب به کار رانندگی کامیون روی آورند.

ماجرا از این قرار است که گواهینامه‌های رانندگی صادرشده در آلمان تا سال ۱۹۹۹ برای رانندگی کامیون‌های سبک تا هفت و نیم تن نیز مجاز است. حال دولت بریتانیا می‌خواهد از این امکان برای رفع مشکل سوخت‌رسانی استفاده کند.

بریتانیا بیش از یک هفته است که با مشکل سوخت‌رسانی و کمبود سوخت روبرو شده است. هجوم مردم به جایگاه‌های بنزین در آخر هفته گذشته باعث شد در برخی مناطق این کشور ۹۰ درصد جایگاه‌های بنزین از سوخت خالی شوند.

علت این مشکل اجرایی شدن رسمی برگزیت و ماندن بسیاری از رانندگان کامیون در اتحادیه اروپاست. تخمین زده می‌شود که بریتانیا با کمبود ۱۰۰ هزار راننده کامیون روبروست.

حال لندن دست به نوآوری زده و خواسته از پتانسیل رانندگان آلمانی مقیم بریتانیا برای رفع این مشکل استفاده کند. در نامه‌هایی که برای این افراد فرستاده شده از آنها درخواست شده تا به بخش رانندگی کامیون بپیوندند، حتی اگر تجربه این کار را ندارند.

در این نامه‌ها که از سوی وزارت حمل و نقل بریتانیا ارسال شده، آمده است: «تجربیات و توانایی ارزشمند شما هیچوقت تا کنون به این اندازه مورد نیاز نبوده است. در بخش لجستیک امکانات فوق‌العاده‌ای وجود دارد و شرایط کاری بهتر نیز خواهد شد. حقوق‌ها بسیار جذاب است و برای ساعات کاری منعطف هیچ مشکلی وجود ندارد. کار تمام وقت و نیمه‌وقت با شرایط یکسان ممکن است.»

روزنامه ایندپندنت چاپ لندن که گزارشی درباره این نامه‌ها منتشر کرده، همچنین نوشته نامه‌های مشابهی برای رانندگان آمبولانس و خودروهای امدادی نیز فرستاده شده است. این روزنامه به نقل از یک سخنگوی وزارت حمل و نقل بریتانیا نوشته تخمین زده می‌شود حدود یک میلیون راننده بالقوه کامیون این نامه‌ها را دریافت کرده باشند.

صدور هزاران ویزای کوتاه مدت

از سوی دیگر دولت بریتانیا برای رفع مشکل حمل و نقل سوخت هزاران ویزای کوتاه مدت برای رانندگان خارجی صادر کرده  تا «بریتانیا در ایام کریسمس با قفسه‌های خالی فروشگاه‌ها و جایگاه‌های خالی بنزین روبرو نباشد».

صف خودروها برای خرید بنزین، لندن، ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۱

اتحادیه اروپا اما این اقدام را نقد کرده و گفته در این مدت کوتاه بسیار سخت است که بتوان راننده پیدا کرد.

چهره بریتانیا این روزها بسیار به هم ریخته است؛ مقابل معدود جایگاه‌های باز بنزین، صف‌های طولانی خودرو به چشم می‌خورد و بخشی از سوپرمارکت‌ها هم از جنس خالی شده‌اند.

از روز دوشنبه ۴ اکتبر ارتش برای حمل و نقل سوخت وارد عمل می‌شود. اما این نیروها نیز برای رفع مشکل بزرگ حمل و نقل سوخت کافی نیستند؛ در مجموع ۲۰۰ سرباز که تنها ۱۰۰ نفر آنها راننده هستند برای این امر در نظر گرفته شده‌اند. آخر این هفته قرار است این افراد در یک دوره فشرده آموزشی رانندگی کامیون را یاد بگیرند و از روز دوشنبه برای انتقال سوخت از انبارهای سوخت به جایگاه‌های بنزین به کار گرفته شوند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن