نتانیاهو: اسرائیل در پی افزایش صادرات گاز به ایتالیا است

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل می‌گوید که کشورش در تلاش است تا صادرات گاز خود را به ایتالیا افزایش دهد.

به گزارش «انرژی امروز» از یورونیوز، نتانیاهو که در حال حاضر برای یک سفر رسمی سه روزه در ایتالیا به سر می‌برد طی سخنانی در جمع بازرگانان و روسای شرکت‌های بزرگ ایتالیایی که آدولفو اورسو، وزیر بازرگانی این کشور نیز در آن حضور داشت، از تمایل کشورش برای افزایش صادرات گازی به ایتالیا خبر داد.

وی تصریح کرد که اسرائیل از پیش با شرکت‌های ایتالیایی فعال در زمینه انرژی همچون «انی» همکاری داشته و تمایل دارد این همکاری‌ها را توسعه ببخشد.

بنیامین نتانیاهو سپس «امکان» تاسیس و راه‌اندازی یک پایانه گاز طبیعی مایع دیگر در قبرس توسط اسرائیل را مطرح کرد که به گفته او چنین اقدامی «ظرفیت صادرات گاز از اسرائیل به ایتالیا و از ایتالیا به سراسر اروپا را افزایش می‌دهد.»

کمک به ایتالیا برای تبدیل شدن به یک قطب گازی در اروپا

آدولفو اورسو، وزیر بازرگانی ایتالیا در پاسخ به نتانیاهو گفت: «ما باید بر چالش استقلال در زمینه انرژی فائق آییم و در این راه با یکدیگر بهتر می‌توانیم این کار را انجام دهیم.»

اورسو سپس افزود: «ایتالیا در تلاش است تا به یک قطب گازی در اروپا تبدیل شود و اسرائیل باید یک بازیگر قوی در زمینه تولید گاز باشد.»

ایتالیا همانند بسیاری از کشورهای اروپایی از زمان شروع جنگ در اوکراین تلاش کرده تا وابستگی خود به گاز روسیه را کاهش و به تدریج پایان دهد.

از سوی دیگر، اسرائیل نیز با کشف مخازن گاز طبیعی مدیترانه در اوایل دهه ۲۰۱۰ به یک کشور صادرکننده و تولید کننده گاز در جهان تبدیل شد.

درخواست برای به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت

بنیامین نتانیاهو روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای با روزنامه «لا رپوبلیکا» از ایتالیا خواست بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسد.

وی در همین راستا از تصمیم سال ۲۰۱۸ ایالات متحده در به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ به عنوان یک «رفتار بزرگ دوستانه» یاد کرد.

سفر  نتانیاهو به ایتالیا در بحبوحه موج تازه‌ای از اعتراض‌ها و ناآرامی‌ها در اسرائیل و کرانه باختری رود اردن انجام شده است.

نخست وزیر اسرائیل روز پنجشنبه با اعضای برجسته جامعه یهودیان ایتالیا در کنیسه‌ای در رم ملاقات کرد؛ این دیدار اما در پی انتشار خبر تیراندازی یک جوان فلسطینی در مرکز شهر تل‌آویو که یک کشته و چند زخمی به جا گذاشت، نیمه‌کاره پایان یافت.

این در حالیست که ارتش اسرائیل نیز روز جمعه از کشته شدن یک مرد فلسطینی که با چاقو و مواد منفجره وارد یک شهرک یهودی‌نشین در کرانه باختری اشغالی شده بود، خبر داد.

سفر بنیامین نتانیاهو همچنین با اوج‌گیری اعتراضات و تظاهرات خیابانی علیه طرح پیشنهادی دولت وی برای اصلاح ساختار دستگاه قضایی این کشور همراه شده است.

حضور انبوه خودروهای حامل معترضان در خیابان‌ها و جاده‌های کمربندی شهر تل‌آویو پیش‌تر سبب شده بود تا نخست وزیر اسرائیل برای عزیمت به ایتالیا، خود را با هلی‌کوپتر به فرودگاه برساند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن