نفت بر مدار صعود، عبور برنت از 80 دلار در هر بشکه

برای ششمین روز متوالی بازار نفت با افزایش قیمت همراه بود، نگرانی های از کمبود عرضه به این افزایش قیمت دامن زده و برنت را به بالاتر از 80 دلار رسانده است.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، این فقط نفت نیست که با افزایش قیمت همراه شده است. با آغاز فصل سرما قیمت گاز طبیعی مایع شده و زغال سنگ هم اوج گرفته است.

بر همین اساس قیمت نفت برنت با بیش از یک دلار افزایش به 80.58 دلار در هر بشکه رسید و وست تگزاس اینترمدیت هم بیش از یک دلار افزایش قیمت داشت و توانست به بشکه ای 76.51 دلار برسد.

کارشناسان بر این باورند که اختلال در عرضه در ایالات متحده به دلیل وقوع طوفان  بیشتر از آنی بود که انتظار می رفت، از سویی تقاضا برای سوخت به دلیل کاهش قرنطینه های کرونا هم افزایش یافته است.

طوفان های آیدا و نیکولاس تولید نفت خلیج مکزیک را در ماه های آگوست و سپتامبر با مشکل مواجه کرده است، به سکوهای نفتی خسارت زده، خطوط لوله ها را شکسته و تولید فراساحلی را قطع کرده است.

در حالی که نیجریه و آنگولا، اعضای آفریقایی اوپک به دنبال افزایش عرضه نفت خود هستند، با این حال عدم سرمایه گذاری در تاسیسات نفتی در این دو کشور افزایش تولید را با مشکل مواجه کرده است.

در ژاپن به عنوان پنجمین مصرف کننده بزرگ نفت دنیا، هم از آنجایی که تعداد موارد ابتلا به کرونا کاهش یافته است، این کشور قصد دارد قرنطینه های مربوط به کرونا را کاهش دهد و در نتیجه میزان قاضای نفت هم بیشتر می شود.

تحلیل ها از افزایش قیمت ال ان جی (LNG) و زغال سنگ هم خبر می دهند.

تحلیلگر کمودیتی های بانک Commonwealth بر این باور است که تقاضا برای نفت تا نیم میلیون بشکه در روز هم بیشتر خواهد شد چون قیمت بالای گاز شرکت ها را به استفاده از نفت مجبور خواهد کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن