نفت به بالاترین قیمت سه سال گذشته رسید

روز جمعه و با پیش بینی اینکه اوپک پلاس در دیدار آتی خود در این هفته آهنگ ثابتی برای افزایش تولید نفت در پیش خواهند گرفت، طلای سیاه از 78 دلار در هر بشکه عبور کرد و به بالاترین رکورد قیمتی سه سال گذشته دست یافت.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، قیمت نفت برنت با افزایش 97 سنتی به 79.28 دلار در هر بشکه رسید و وست تگزاس اینترمدیت هم با 85 سنت افزایش قیمت 75.88 دلار در هر بشکه را تجربه کرد.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت، اوپک و هم پیمانان این سازمان، موسوم به اوپک پلاس، روز دوشنبه جلسه خواهند داشت.

اوپک پلاس از سوی مشتریان خود به ویژه از سوی ایالات متحده و هند تحت فشار است تا به دلیل بهبود شرایط اقتصادی و افزایش تقاضا برای انرژی، برای کاهش قیمت نفت اقدامات بیشتری انجام دهد.

ادوارد مویا، تحلیگر ONDA معتقد است که اگر اوپک پلاس به روند فعلی ادامه دهد و فقط قرار باشد برنامه تعیین شده 400 هزار بشکه در روز افزایش تولید در ماه نوامبر را در پیش بگیرد، بازار انرزی حتی قیمت 90 دلار در هر بشکه را برای نفت تجربه خواهد کرد.

او می گوید هر نوع افزایش تولید نفت اوپک که کمتر از 600 هزار بشکه در روز باشد باز هم به افزایش قیمت منجر خواهد شد.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن