نماینده مجلس: تنش آبی در سیستان و بلوچستان تشدید شده است

یک نماینده مجلس گفت: سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های پرتنش آبی است و اگر اوضاع به همین شکل ادامه پیدا کند تا چند سال آینده برخی شهرها خالی از سکنه خواهند شد.

اسماعیل حسین زهی در گفت و گو با ایلنا، با اشاره به اوضاع تامین آب در استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اخیرا قانون انتقال آب از دریای عمان تصویب و ابلاغ شد اما این پروژه زمانبر است، روستاهایی در استان وجود دارد که شاید تا ۴۰ روز هم آب نداشته اند.

وی افزود: سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های پرتنش آبی است و اگر اوضاع به همین شکل ادامه پیدا کند تا چند سال آینده برخی شهرها خالی از سکنه خواهند شد.

نماینده مردم خاش در مجلس تاکید کرد: باید اعتباراتی در نظر گرفته و نسبت به تامین آب و جاده و راه در استان اقدام شود تا مردم به سمت حاشیه نشینی کشیده نشوند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه دولت نسبت به محرومیت‌زدایی اقداماتی صورت دهد، گفت: اخیرا قراردادهایی با قرارگاه امام حسن در بحث آبرسانی روستاها منعقد شده اما می‌طلبد که دولت جدی‌تر برای تکمیل پروژه‌ها ورود کند.

حسین زهی درباره احداث نیروگاه تجدیدپذیر در پشت بام منازل روستاییان جهت جایگزینی با کشاورزی گفت: خیلی از روستاییان و سرمایه گذاران راغب هستند اما اخذ مجوزها هفت خوان رستم است.

وی یادآور شد: زاهدان تا سراوان بهترین نقاط جهت احداث نیروگاه خورشیدی است، سرمایه گذارانی هم ورود کرده‌اند ولی تاکنون اقدامی جهت اجرای عملیات صورت نگرفته است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن