نوسازی شناور بهمن 6 در شرکت پایانه‌های نفتی ایران

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران ضمن تبریک دهه مبارک فجر و تاکید بر شعار سال به سال تولید ، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها گفت: با استفاده از امکانات داخلی و نیروی انسانی موجود شرکت شناور عملیاتی بهمن 6 تعمیر و نوسازی شد.

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت پایانه های نفتی ایران ، عباس اسدروز اظهار داشت : شرکت پایانه های نفتی ایران سازمانی ماموریت گرا ، تخصصی ، حرفه ای در حوزه های دریافت و ذخیره سازی نفت خام و میعانات گازی که این ها فرایندها هستند و ماموریت شرکت کمک و پشتیبیانی و تداوم پایدار تولید نفت و گاز کشور می باشد .

وی افزود: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران سیاست ها و رئوس کلی برنامه ها و چشم انداز و استراتژی شرکت ملی نفت ایران را مشخص کردند و ما به عنوان یک سازمان چابک این توانایی را داریم که هرآنچه که نفت کشور تولید شود را ذخیره سازی و صادر کنیم.

اسدروز ادامه داد: عملیات دریایی شرکت پایانه های نفتی ایران به عنوان متولی خدمات دریایی پهلودهی و جداسازی کشتی ها نقش اصلی و تعیین کننده در به ثمر رساندن فرآیند صادرات نفت کشور را ایفا می‌کند که لازمه استمرار این فرآیند مهم ،تعمیرات و بروزرسانی و بهینه سازی مداوم شناورهای عملیاتی از جمله یدک کش ها و قایق های بندگیر می باشد.

عباس غریبی ،جانشین پایانه نفتی خارگ نیز گفت: با توجه به کمبود منابع مالی و کمبود تعداد قایق های عملیاتی امکان ترخیص و اعزام این شناور به حوضچه های خشک خارج از منطقه خارگ جهت تعمیرات اساسی و زیر آبی وجود نداشت لذا متخصصان و کارکنان عملیات دریایی سازمان دست به کار جهادی و انقلابی زده و با خلاقیت و ابتکار خود شناور بهمن شش را از ساحل بر روی خشکی منتقل نموده و پس از حدود ۶۰ روز کار مداوم سرانجام شناور فوق به آب انداخته شد و آماده انجام عملیات دریایی و مشارکت در فرآیند پهلودهی و جداسازی کشتی‌ها گردید.

اسماعیل احمدی رییس عملیات دریایی پایانه نفتی خارگ اظهارداشت : تعمیرات اساسی شناورها بر اساس استانداردهای موسسات رده بندی لازم است شناور از آب خارج و اقدامات لازم روی آن صورت پذیرد .

وی ادامه داد: در تعمیر شناور بهمن 6 کارهایی شامل طرح و برنامه ریزی، تهیه، ساخت و مونتاژ قطعات لازم و نصب و تعمیر قسمتهای مختلف ، انجام موارد پیش نیاز و الزامی از جمله ضخامت سنجی ،خزه زدایی ، سندبلاست و رنگ آمیزی قسمت های مختلف زیر آبی و نهایتاً تعامل با موسسه رده بندی و اخذ گواهی نامه های مربوطه و تاییدیه های لازم صورت پذیرفت .

احمدی تصریح کرد: انجام مقتدرانه و افتخارآمیز تعمیرات اساسی و زیر آبی شناور فوق برگ زرین دیگری بر افتخارات شرکت پایانه های نفتی ایران و اداره عملیات دریایی افزود و مزایایی  نیز در بر داشت که شامل صرفه جویی مالی بالغ بر دو میلیارد ریال ،صرفه جویی زمانی حدود ۶۰ روز کمتر از مدت زمان خواب شناور در حوضچه های خشک بیرون از منطقه ، اعطای مجوز تعمیرات حوضچه‌ای کشوری به شرکت پایانه های نفتی  به عنوان یکی از توانمندترین شرکت‌های دریایی کشور، بروزرسانی و تمدید گواهینامه های رده بندی و استاندارد بدون نیاز به اعزام شناور به حوضچه ‌های خشک بیرون سازمان و نهایتا افزایش تجربه و مهارت و سوابق  متخصصان دریایی در تعمیرات پیچیده و خاص اساسی و زیر آبی شناور بود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن