نیجریه بودجه ۲۰۲۱ خود را بر مبنای نفت ۴۰ دلاری تنظیم می‌کند

نیجریه با هشدار رئیس‌جمهوری این کشور درباره درآمد این کشور، سطح تولید و قمیت نفت را در بودجه سال ۲۰۲۱ کاهش می‌دهد.

 

به گزارش پلاتس، محمدو بوهاری، رئیس‌جمهوری نیجریه روز جمعه (۱۸ مهرماه) در ارائه بودجه ۲۰۲۱ به پارلمان، هدف تولید و پیش‌بینی برای قیمت نفت را کاهش داد، زیرا این عضو اوپک برای کاهش درآمد صنعت اصلی خود آماده می‌شود.

 

وی افزود: دولت نیجریه برای محاسبه درآمد این کشور در بودجه ۲۰۲۱، مقدار تولید نفت را یک میلیون و ۸۶۰ هزار بشکه در روز پیش‌بینی کرده که این رقم شامل تولید ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار بشکه در روز میعانات می‌شود و قیمت نفت ۴۰ دلار برای هر بشکه برآورد شده است.

 

این رقم در مقایسه با هدف دولت برای تولید ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در بودجه سال ۲۰۲۰ قابل توجه است. این در حالی است که مقدار تولید نیجریه تا ماه ژوئن یک میلیون و ۸۸۰ هزار بشکه در روز بود.

 

رئیس‌جمهوری نیجریه تصریح کرد: در پی سقوط قیمت جهانی نفت در اوایل سال جاری با شیوع همه‌گیری ویروس کرونا در سراسر جهان، اقتصاد نیجریه – پیش‌بینی می‌شود در سه ماه سوم تضعیف شود – می‌تواند در چهار سال دومین رکود اقتصادی را تجربه کند.

 

بوهاری گفت: تولید درآمد همچنان چالش اصلی ماست. رکود اقتصادی جهان، قیمت پایین نفت و افزایش تردید در اقتصاد جهانی، پیامدهای بسیاری برای اقتصاد ما داشته است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن