نیمی از آمریکایی ها علیه کرونا واکسینه شده‌اند

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا با انتشار پیامی در شبکه توییتر اعلام کرد که نیمی از شهروندان بزرگسال در این کشور کاملا علیه کرونا واکسینه شده‌اند. حدود ۶۲ درصد آنان نیز تا کنون یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

به گزارش «انرژی امروز» از دویچه وله، دولت آمریکا از پیشرفت درخور توجه در کمپین واکسیناسیون علیه کرونا خبر داده است. جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده شامگاه سه‌شنبه (۴ خرداد / ۲۵ مه به وقت محلی) با انتشار یک توییت اعلام کرد که نیمی از شهروندان بزرگسال آمریکا کاملا علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

سخنگوی کاخ سفید، جن ساکی نیز این روند و موفقیت را حائز اهمیت خوانده و به این نکته اشاره کرد که در زمان آغاز دوره ریاست جمهوری بایدن در ۲۰ ژانویه سال جاری تنها یک درصد از آمریکاییان بزرگسال علیه کرونا واکسینه شده بودند.

کمپین واکسیناسیون کرونا در ایالات متحده در اواسط دسامبر سال ۲۰۲۰، یعنی حدود یک ماه پیش از آغاز ریاست جمهوری بایدن به جریان افتاده بود.

تازه‌ترین داده‌ها و آمار اداره بهداشت ایالات متحده حاکی از آن است که حدود ۱۶۰ میلیون نفر (۶۲ درصد) از شهروندان آمریکا دست کم یک دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

این میزان در بین شهروندان بالای ۶۵ سال حتی بر ۸۵ درصد بالغ می‌شود. حدود ۷۴ درصد از آنان دوز دوم را هم دریافت کرده و به این ترتیب کاملا علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

در آمریکا افزون بر واکسن‌های بیون‌تک/فایزر و مدرنا که در دو دوز تزریق می‌شوند، واکسن جانسون اند جانسون نیز مورد استفاده قرار دارد که پس از تزریق تنها یک دوز مصونیت لازم را در بدن ایجاد می‌کند.

هدف جو بایدن این است که تا چهارم ژوئیه سال جاری، روز استقلال آمریکا، حدود ۷۰ درصد از تمامی ۲۶۰ میلیون شهروند بزرگسال در این کشور علیه کرونا واکسینه شده باشند. آمریکا مجموعا ۳۳۱ میلیون نفر جمعیت دارد.

ایالات متحده میزانی کافی از واکسن‌های مختلف کرونا در اختیار دارد و در حال حاضر می‌توان بدون گرفتن نوبت در داروخانه‌ها و همچنین بسیاری از مراکز بهداشتی محلی واکسن کرونا را تزریق کرد.

از آغاز همه‌گیری کرونا تا کنون ۳۳ میلیون و ۱۴۳ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از ۵۹۰ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان باخته‌اند.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن