هزینه رسیدن به انتشارات صفر در ماسه های نفتی 60 میلیارد دلار است

مدیران اجرایی شرکت های نفتی کانادا می گویند برای ااین که بتوان به انتشارات صفر گازهای گلخانه ای در ماسه های نفتی این کشور برسیم باید تا سال 2050 حدود 75 میلیارد دلار کانادا معادل 60 میلیارد دلار آمریکا هزینه کنیم.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، مدیر اجرایی شرکت انرژی سانکور (Suncor Energy) کانادا می گوید برای رسیدن به اهداف اقلیمی اعلام شده توسط کانادا درباره کاهش انتشارات به نصف میزان فعلی و جذب کربن از ماسه نفت‌ها به دو سوم سرمایه گذاری هایی کشورهایی چون نروژ نیاز داریم.

این مقام نفتی کانادامی گوید: فعلا معلوم نیست که وقتی پروژه به مرحله اجرا درآمد این کار چگونه انجام خواهد شد و چه کسی آن را انجام خواهد داد. اما مشخص است صنایع نفت و گاز علاقه ای ندرند به تنهایی این کار را انجام دهند.

مدیر اجرایی سنووس انرژی هم می گوید وقتی دولت ها در این زمینه سرمایه گذاری نمی کنند ما نمی توانیم مسئولیتی داشته باشیم.

کارشناسان می گویند ماسه های نفتی سالانه 70 میلیون تن متریک دی اکسید کربن تولید می کنند که برابر با 10 کل انتشارات کاناداست.

تلاش برای کاهش این انتشارات که شرکت منابع طبیعی کانادا و اکسون موبیل هم از آن حمایت کرده اند، شامل تغییر نوع سوخت عملیات های استخراج و استفاده از حلال برای استخراج با بهره وری بالای نفت خام است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن