هشدار ویتول، بزرگترین بازرگان نفت دنیا، نسبت به قیمت نفت در پساکرونا

بزرگترین دلال مستقل نفت دنیا، ویتول، معتقد است دنیا باید احتیاط بیشتری در خصوص افزایش قیمت نفت داشته باشد.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، مایک مولر، رییس بخش آسیایی ویتول در مصاحبه ای در دبی گفت: بازار نفت خودش را آماده دوران خوشی پساکرونا می کند اما باید به این باور داشت که این اوپک است که بازار را مدیریت می کند.

قیمت نفت از ماه نوامبر و با اعلام تولید واکسن های مختلف کرونا و با امیدواری به افزایش تقاضا، افزایش یافته است. اما کاهش عمیق تولید نفت سازمان اوپک و هم پیمانان غیر اوپکی این سازمان از جمله روسیه، در این زمینه بیشتری تاثیر را داشته است.

با این حال هنوز هم بسیاری از اقتصادهای بزرگ دنیا قرنطینه ها را اعمال می کنند و برخی امیدوارند بتوانند مقدار لازم دز واکسن مورد نیاز را ذخیره کنند.

قیمت نفت برنت امروز به بیش از 60 دلار در هر بشکه رسیده است. این قیمت بالاترین قیمت برای طلای سیاه در بیش از یک سال گذشته است.

از این رو امکان دارد نفت بالای 60 دلار شرکت های بزرگ نفتی را تحریک به افزایش تولید نفت کند.

مولر می گوید: واکسیناسیون سریع تر از پیش بینی ها بازار را به پیش رانده و تقاضای نفت چین هم افزایش یافته است. اما بهبود کامل مصرف در جایی دیگر رخ می دهد.

او می گوید: حالا دست بقیه دنیاست که بتواند تقاضا را افزایش دهد یا نه چون چین که نمی تواند بیش از آنچه که قبلا نفت مصرف می کرد مصرف کند. تقاضای نفت چین هم اکنون هم از میزان تقاضای نفت این کشور در سال 2019 عبور کرده است و رشد تقاضای این کشور بیش از پیش بینی ها عمل کرده است.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن