همراهی غول های انرژی با اهداف اقلیمی در سراویک مجازی

رهبران غول های انرژی دنیا و شخصیت هایی چون مدیر اجرایی آینده شرکت آمازون در بزرگترین کنفرانس مجازی انرژی دنیا بر حمایت خود از اهداف اقلیمی جهان و گذار به انرژی های کم کربن تاکید کردند.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، سخنرانان بسیاری قرار بود در این مراسم درباره گذار انرژی و انرژی های تجدیدپذیر سخنرانی کنند.

با این حال بسیاری از مدیران اجرایی غول های نفت و گاز دنیا تاکید داشتند که هنوز هم دنیا نیازمند آن است که در سال‌های آینده سرمایه گذاری هایی بر سوخت های فسیلی داشته باشد درعین حال برنامه های خود را برای اهداف گذار انرژی نیز ادامه دهد.

در این مراسم یکی از سخنرانان برنارد لونی مدیر اجرایی بریتیش پترولیوم بود که می‌گفت «یکی از مهمترین کارهایی که ما برای مقابله با تغییرات اقلیم می توانیم انجام دهیم این است که حمایت از شرکت های انتشار دهنده کرن طوری باشد که آنها را مجبور به رسیدن به انتشارات خالص صفر کند».

بریتیش پترولیوم قصد دارد تا سال 2050 انتشارات کربن خود را به صفر خالص برساند.

سال گذشته به دلیل شیوع پاندمی کرونا کنفرانس سراویک برگزار نشد.

شیوع این بیماری باعث شده است صنایع نفت و گاز ایالات متحده هزاران شغل را از دست بدهند. اما شیوع این پاندمی باعث شد که دنیا به فکر گذار به انرژی های تجدیدپذیر و برقی سازی بسیاری از مصارف انرژی باشد.

پیام اصلی کنفرانس روز دوشنبه رسیدن به انتشارات صفر خالص است از طریق تکنولوژی های جذب دی اکسید کربن.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن