همزمان با بحران اوکراین، بایدن از قطر درزمینه انرژی تضمین می‌گیرد

بایدن همزمان با بحران اوکراین با امیر قطر درباره «تضمین عرضه انرژی» در سطح جهان گفتگو می‌کند و وزیر دفاع بریتانیا امیدوار است جانسون با پوتین گفت‌وگو کند.

به گزارش «انرژی امروز» از یورو نیوز، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه قرار است در کاخ سفید با شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر دیدار کند. یکی از محورهای گفتگوهای رئیس‌جمهوری ایالات متحده با امیر قطر «تضمین ثبات عرضه انرژی» در سطح جهان خواهد بود.

این دیدار همزمان با رویارویی آمریکا و متحدان اروپایی‌اش با روسیه بر سر اوکراین انجام می‌شود. کشورهای اروپایی از پیامدهای احتمالی افزایش تنش بر سر اوکراین و احتمال توقف صدور گاز روسیه نگران هستند.

قطر اولین صادرکننده گاز طبیعی مایع در جهان محسوب می‌شود.

وزیر دفاع بریتانیا: گفتگو با پوتین اشتباه نیست

همزمان بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا روز دوشنبه ابراز امیدواری کرد که بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور تا پایان روز با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه درباره بحران اوکراین گفتگو کند.

وزیر دفاع بریتانیا افزود که گفتگو با «افرادی مثل پوتین» هرگز «اشتباه» نیست.

لاوروف: می‌خواهند اوکراین را وارد ناتو کنند

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه هم می گوید ناتو در تلاش است تا اوکراین را وارد این سازمان کند. او همچنین ادعای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی را مبنی بر اینکه ناتو تنها مجموعه‌ای دفاعی است رد کرد.

روسیه در دو سندی که ماه گذشته برای مذاکره به آمریکا ارائه کرده بود خواستار تعهد ناتو به عدم پذیرش اعضای جدید شده بود. سرگئی لاوروف گفت: «همه این را می‌فهمند که اوکراین آماده نیست و نمی‌تواند هیچ کمکی به تقویت امنیت ناتو بکند.»

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن