همسو نبودن تعرفه‌های قیمت برق با رعایت عدالت در پرداخت‌ها

پله‌های پایین‌تر درصد افزایش بیشتری از پله‌های بالاتر داشته‌اند

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که تعرفه‌های قیمت برق با هدف قانون‌گذار که رعایت عدالت در پرداخت‌ها بوده همسویی ندارد و نیازمند بازنگری است.

به گزارش «انرژی امروز» از خبرگزاری ایرنا، مصطفی نخعی در توضیح نشست بعدازظهر یکشنبه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: گزارش‌ها و اعتراضاتی درباره افزایش نرخ قبوض برق تعداد کثیری از مشترکین به کمیسیون رسید که این موضوع سبب شد معاون برق وزیر نیرو و رییس شرکت توانیر برای بررسی علل افزایش غیرمتعارف قبوض برق در کمیسیون حاضر شوند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس افزود: مسوولان دعوت شده توضیحاتی درخصوص نحوه نرخ‌گزاری قبوض برق در سال ۱۴۰۰ ارائه دادند. البته براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۰ برای عادلانه کردن پرداختی‌ها، مشترکین پرمصرف باید هزینه بیشتری پرداخت کنند و افرادی که مطابق الگو مصرف کرده‌اند باید مشمول بخشودگی شوند.

وی افزود: پس از آنکه نمایندگان نظرات خود را مطرح کردند، مقرر شد تعرفه‌ها و الگوی‌های تعریف شده(کم مصرف، متوسط و پرمصرف) دوباره بازنگری شده و به تایید شورای عالی انرژی برسد. همچنین مقرر شد کمیته مشترکی از اعضای کمیسیون انرژی، شرکت توانیر، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس تشکیل شده و در مدت زمان یک هفته اشکالات احتمالی در نحوه محاسبه قبوض را بررسی کنند.

نخعی با بیان اینکه تعرفه قیمت برق با هدف قانون‌گذار که رعایت عدالت در پرداخت‌ها بود همسویی ندارد، خاطرنشان کرد: پله‌های پایین‌تر(با مصرف کمتر) درصد افزایش بیشتری از پله‌های بالاتر داشته‌اند، بنابراین عدالت در پرداختی قبوض آن‌طور که هدف قانونگذار بوده رعایت نشده و نیازمند بازنگری است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن