همکاری آی‌بی‌ام و آمازون با غول‌های نفتی در زمینه ابزارهای داده

ابرشرکت بین‌المللی ماشین‌های کسب‌وکار (IBM) و خدمات وب آمازون AWS (Amazon Web Services) روز دوشنبه اعلام کردند که برای راه اندازی ابزاری برای مدیریت داده های ناهمگون در شرکت های نفتی همکاری خواهند کرد.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، در سال 2018 آمازون با غول نفت و گاز رویال داچ شل برای ایجاد یک تکنولوژی برای تبدیل داده های کاغذی ثبت شده بیش از یک قرن این شرکت به یک فرمت استاندارد برای شرکت های نفتی چند ملیتی، همکاری داشت تا بهره وری در عملیات های این شرکت ها را بالا ببرد.

این تکنولوژی بر اساس محاسبات ابری کار می کرد. برخی تولید کنندگان نفت چون نیجریه، عربستان سعودی و روسیه مرکز داده هایی در آمازون ندارند اما به شرکت هایی وابسته هستند که داده های آنها را در داخل کشور ذخیره کنند.

آی بی ام و آمازون اعلام کرده اند که برای حل این مشکل باهم همکاری خواهند کرد. شرکت های نفتی با استفاده از تکنولوژی OpenShift آمازون، می توانند ابزار داده های ابری صنایع نفتی را در مرکز داده های خود در کشور خود داشته باشند.

مانیش چاولا، مدیر جهانی انرژی، منابع و ساخت و ساز در آی بی ام، در مصاحبه ای گفته است که الزام به نگهداری داده ها به معنی واقعی کلمه 50 درصد تولید نفت امروزی است. این در واقع بخش بسیار مهم بازار نفت امروز است.

مدیر مهندسی AWS می گوید که ابزار داده ها به شرکت های نفتی امکان می دهد که دارایی های غیرنفتی خود چون مزارع بادی و خورشیدی را نیز در پورتفولیوی خود وارد کنند. لازمه داشتن انرژی های تجدیدپذیر این است که تولید کنندگان بدانند در مناطق مختلف و در زمان های مختلف چقدر تولید داشتند.

بیل واس می گوید: این ابزار گذار انرژی در شرکت های نفتی را تسهیل می کند چون آنها داده های تمام مزارع بادی و خورشیدی، داده های خط گذار و دیگر داده های لازم را همراه دارند.

او ادامه می دهد: در واقع کسی مفهوم پیچیدگی شبکه های انرژی را به طور کامل درک نمی کند مگر اینکه از راهی متفاوت به آنها نگاه کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن