هند اولین بازار بورس گاز طبیعی را راه اندازی کرد

سهم LNG هند در سبد انرژی کشور به 15 درصد در 2030 خواهد رسید

هند این هفته اولین بازار بورس گاز طبیعی خود را راه اندازی کرد. بازار بورس گاز هند IGX به صورت بین المللی است و پلتفرم تجاری تحویل آن لاین دارد.

به گزارش «انرژی امروز» از اویل پرایس، IGX برای استاندارسازی قراردادهای گاز راه اندازی شده است. این بازار بورس به خریداران و فروشندگان امکان می دهد تا معاملات تجاری گاز را در سه هاب گاز طبیعی این کشور، هاهیج و هازیرا در گوجرات و کاکیندا در آندرا پرادش در جنوب هند انجام دهند.

گاز طبیعی مایع وارداتی LNG دوباره به حالت گاز تبدیل شده و به خریدارن در بورس فروخته خواهد شد، بنابراین خریداران و فروشندگان دیگر مجبور نیستند به دنبال یافتن طرف مقابل باشند.

وزیر نفت، گاز و فولاد هند می گوید با راه اندازی IGX سرمایه گذاری بزرگی در بخش ترمینال های LNG، خطوط لوله گاز و زیرساخت های CGD انجام می شود.

با کاهش بهره وری تولید دو مخزن بزرگ گازی هند، تولید گاز در هند در دو سال مالی گذشته کاهش یافته است. گاز شهری تولیدی در این کشور هم اکنون کمتر از نیمی از مصرف گاز طبیعی هند را پوشش می دهد و واردات گاز طبیعی نیم دیگر تقاضای گاز را در این کشور برآورد می کند.

کارشناسان معتقد هستند سهم LNG هند در سبد انرژی کشور از 6.2 درصد سال 2018 به 15 درصد در سال 2030 خواهد رسید.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن