هند پرداخت با رمزارزها را ممنوع اما اجازه نگهداری آن را صادر می‌کند

هند به احتمال زیاد استفاده از رمزارزها را برای معاملات و پرداخت‌ها ممنوع می‌کند اما در عین حال اجازه خواهد داد که افراد آن‌ را به عنوان یک سرمایه همچون طلا نگهداری کنند.

به گزارش «انرژی امروز» از یورو نیوز، دولت هند در نظر دارد در زمستان امسال لایجه مربوط به تنظیم‌ رمزارزها را ارائه کند و جزئيات مربوط معاملات کرپتویی در آن روشن خواهد شد.

روزنامه‌ اکونومیک تایمز این کشور که نزدیک به دولت هند است می‌گوید دولت از رویکرد اجرای ممنوعیت کامل رمزارزها اجتناب خواهد کرد اما در عین اجازه انجام معاملات و پرداخت‌ها از این طریق را صادر نمی‌کند. این در حالی است که گفته می‌شود دولت مشتاق است به صورت کلی شرکت‌های رمزارزها و همچنین کمپانی‌هایی را که در مبادلات و انتقال داده‌های مربوط به این حوزه فعالیت دارند ممنوع اعلام کند.

دولت هند روز دوشنبه با نمایندگان حوزه رمزارز در این کشور جلسه‌ای را برگزار کرد و ابعاد مختلف این مسئله را مورد بررسی قرار داد. این در حالی است که همچنین مذاکراتی با بانک مرکزی هند نیز در این خصوص انجام شده است.

هفته گذشته، نراندرا مودی، نخست وزیر هند نشستی را برای بررسی آینده بازارهای مالی و همچنین تهدیدهایی که ممکن است از طریق رمزارزها به ویژه در حوزه پولشویی و تامین مالی تروریسم پدید آید، برگزار و همراه با متخصصان این عرصه به موضوعات پیرامون این مسئله پرداخت.

آقای مودی همچنین در دیداری با مقام‌های ارشد دولتی در خصوص گام‌های نظارتی لازمی را که باید در قبال رمزارزها در نظر گرفته شود، مورد بررسی قرار داد. گفته می‌شود لایحه پیشنهادی جدید دولت قرار است حمایت از سرمایه‌گذران در این عرصه را مد نظر قرار دهد.

در هند اما تمام گروه‌ها نگاه یکسانی به پدیده رمزارزها ندارند و مخالفت‌های جدی نیز در این کشور دیده می‌شود. شاکیتاکنتا داس، رئيس بانک مرکزی هند یکی از آنها است. او معتقد است رمزارزها به دلیل ماهیت غیرقابل تنظیم خود می‌توانند مشکلاتی را در اقتصاد کشور ایجاد کنند. آقای شاکیتاکنتا، روز سه‌شنبه هم بار دیگر با ابراز مخالفت با رمزارز ها تاکید کرد باید بحث‌های عمیق‌تری در خصوص نحوه برخورد با این پدیده در دستور کار قرار گیرد.

در آوریل سال ۲۰۲۰ حجم بازار ارزدیجیتال در هند بالغ بر ۹۲۳ میلیون دلار بود، این در حالیست که این مبلغ در ماه مه ۲۰۲۱ به بیش از ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار افزایش یافته که نشان می‌دهد گرایش‌ها نسبت به استفاده از صنعت رمزارزها در هند با سرعت بالایی در حال بیشتر شدن است.

با این حال و پس از برگزاری جلسات متعدد در دولت این کشور به نظر می‌رسد دهلی نو آماده همکاری با صنعت نوپای کریپتو در این کشور باشد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن