هیچ شرکتی حاضر به همکاری با کشتی های ونزوئلا نیست

تحریم های همه جانبه ایالات متحده علیه کشتی رانی ونزوئلا

پس از اینکه ایالات متحده صنایع دریایی را به اعمال تحریم علیه کشور ونزوئلا مجبور کرد، شرکت های بیمه ای و دریانوردی خدمات خود به کشتی های نفتی ونزوئلا را لغو کردند.

به گزارش «انرژی امروز» خبرگزاری رویترز در گزارشی از تاثیر تحریم های گسترده ایالات متحده علیه صنایع مرتبط با نفت ونزوئلا به خصوص صنایع کشتیرانی و نفتکش های این کشور خبر داد.

در هفته های اخیر واشینگتن صنایع دریایی ونزوئلا را هدف قرار داده تا تحریم ها بر ضد صادرات نفت این کشور موثرتر واقع شود و کاراکاس منزوی تر شود.

الیوت آبرامز، مامور ویژه واشینگتن در امور ونزوئلا می گوید: آنچه که شما اکنون می بینید این است که بیشتر شرکت های کشتیرانی، ببیمه و کاپیتان های کشتی ها دیگر تمایلی به کار با ونزوئلا ندارند.

موسسه رده بندی کشتی رانی (Ship classification societies) که استانداردهای ایمنی و محیط زیستی را برای کشتی ها تدوین می کند برای اولین بار تحت فشار است.

ایالات متحده از اعضای این انجمن خواست است تا با تحریم های واشینگتن علیه کشتی های مرتبط با ونزوئلا همراهی کنند. بنابراین شرکت رده بندی کشتی Lloyd’s Register اعلام کرده است که خدمات خود به هشت کشتی مرتبط با دولت ونزوئلا را قطع می کند.

آبرامز می گوید فشار بر صنایع دریایی برای اعمال تحریم علیه ونزوئلا کارآمد بوده است. «بسیاری از شرکت ها به ما اعلام کرده اند که خدمات بیمه خود به شرکت های کشتیرانی ونزوئلا را قطع کرده اند».

در ماه ژوئن ایالات متحده به شش شرکت کشتیرانی که دو شرکت از این شرکت ها متعلق به یونان بود و شش نفتکش مرتبط با ونزوئلا اخطار داد.

شرکت رتبه بندی دریایی DNV GL Maritime در هامبورگ هم اعلام کرد خدمات خود به کشتی های ونزوئلا را قطع کرده است.

ایالات متحده هر نوع شرکتی را که با تجارت نفت ونزوئلا در ارتباط باشد تهدید کرده است و این تهدیدها حتی بر مجوزهای تجاری تحت تحریم هم اثرات دلسرد کننده داشته است.

بسیاری از شرکت های نفتی اجاره نفتکش های بنادر ونزوئلا را نمی پذیرند حتی اگر این نفتکش ها تحریم نشده باشند.

شرکت های بیمه هم از این امر مستثنی نیستند. مدیر کمیته تحریم در International Group می گوید ما در برخورد با تحریم های ایالات متحده بسیار محافظه کارانه عمل می کنیم. این گروه شرکت هایی را در بر می گیرد که بیمه حدود 90 درصد از کشتی رانی تجاری دنیا را بر عهده دارند. حتی بعد از اینکه شرکت ها از تحریم های ایالات متحده خارج شدند باز هم مشکلاتی در تجارت خود دارند. او می گوید داغ این تحریم ها تا سال ها با شرکت ها باقی می ماند.

غول های نفتی هم روابط خود را با شرکت های دارنده نفتکش های متعلق به ونزوئلا تغییر می دهند تا از مشکلات مشابه با این تحریم ها در امان باشند.

بازار بیمه لندن هم ونزوئلا را در رده کشورهای بسیار پر خطر برای بیمه قرار داده است.

نیل رابرت، رییس صدور بیمه دریایی در Lloyd’s Market Association می گوید کشتی ها باید اعلام کنند که به ونزوئلا سفر خواهند کرد و در این صورت صدور بیمه دریایی برای آنها متوقف می شود. او می گوید صنایع صدور بیمه دریایی به شدت از سوی ایالات متحده تهدید می شوند.

شرکت های ثبت جواز کشتی در پاناما و لیبریا هم به دلیل فشارهای وارد از سوی ایالات متحده خدمات خود به کشتی های ونزوئلایی را قطع کرده اند. وکلای صنایع دریایی در پاناما می گویند شرکت های این کشور از ثبت جواز کشتی هایی که با ایالات متحده همکاری نمی کنند را قطع کرده اند.

تحریم های ایالات متحده صادرات نفت ونزوئلا را به کمترین حد خود در 80 سال گذشته رسانده است و از این رو نیکولاس مادورو، رییس جمهور سوسیالیست این کشور با قطع درآمد مهمترین ماده صادراتی خود، حالا با مشکل خرید مواد غذایی و دارو مواجه شده است.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن