واحد سوم بخش بخار نیروگاه حرارتی پرند افتتاح شد

واحد سوم بخش بخار نیروگاه حرارتی پرند در نخستین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در سال 99 با دستور رئیس‌ جمهور و وزیر نیرو به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

عملیات اجرایی احداث واحد سوم بخش بخار نیروگاه حرارتی پرند با سرمایه‌گذاری 2 هزار و 350 میلیارد تومانی بخش خصوصی با ظرفیت 160 مگاوات و راندمان 50 درصد از سال 94 آغاز شده است .

این پروژه که با هدف تامین برق پایدار و مطمئن برای مردم منطقه و کاهش آلایندگی احداث شده، با ایجاد فرصت اشتغال برای 40 نفر در زمان بهره ‌برداری و در مجموع برای 220 نفر به‌طور مستقیم و 1500 نفر به‌طور غیرمستقیم اشتغال زایی خواهد داشت .

همایون حائری معاون وزیر در امور برق و انرژی در مراسم افتتاح واحد سه بخار نیروگاه پرند با بیان اینکه این نیروگاه دارای ۶ واحد گازی و سه واحد بخار می‌باشد، تصریح کرد: راندمان واحدهای گازی این نیروگاه با اتصال واحدهای بخش بخار به آنها از ۳۳ درصد به ۵۳ درصد افزایش یافته است .

وی افزود: امروز سومین واحد بخار به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات با سرمایه گذاری ۲۳۵۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید که ظرفیت کل این نیروگاه را به ۱۵۰۳ مگاوات و ظرفیت کل برق کشور را به ۸۳۵۰۰ مگاوات می رساند .

معاون وزیر نیرو خاطرنشان کرد: کلیه واحدهای گازی و بخاری نیروگاه پرند ساخت داخل و مجهز به جدیدترین تکنولوژی های سخت افزاری و نرم افزازی است که توسط شرکت مپنا ساخت داخل شده است .‌

حائری تاکید کرد: با به مدار آمدن هر سه واحد بخار سیکل ترکیبی به ظرفیت ۴۸۰ مگاوات، ۸۵۰ میلیون مترمکعب در مصرف گاز به صورت سالیانه صرفه جویی می گردد .

وی افزود: ۹ واحد بخار در سال جاری به ظرفیت ۱۴۴۰ مگاوات و در قالب پویش#هرهفته_الف_ب_ایران در سایر نیروگاه های کشور به مدار برق کشور خواهد آمد که احداث این تعداد بخار در طول یکسال رکورد در خود رکورد محسوب میشود .

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی خاطرنشان کرد:در سال گذشته با تلاش همکاران صنعت برق، راندمان نیروگاه های حرارتی برای اولین باربه ۳۸،۵۶ درصد رسید که انشااله در پایان سال جاری به بالای ۳۹درصد می رسد .

به ‌گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت برق حرارتی، وی تصریح کرد: کارکنان صنعت برق کشور در شرایط شیوع کرونا به صورت شبانه روزی و یا رعایت پروتکل های پیشگیری از بیماری در تلاش هستند تا هیچ گونه مشکلی برای مردم و کشور در تامین برق پیش نیاید .

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن