واحد شماره 2 نیروگاه حرارتی شازند به شبکه سراسری برق پیوست

تعمیرات اساسی واحد شماره 4 و شماره 2 تنها به فاصله 2 روز از هم

واحد شماره 2 نیروگاه شازند پس از انجام تعمیرات اساسی، با حداکثر ظرفیت تولید به شبکه سراسری برق متصل شد.

غلامرضا ابراهیمی‌زاده، سرپرست معاونت مهندسی و برنامه‌ریزی و مدیر پروژه اورهال واحد 2 نیروگاه شازند گفت: حجم فعالیت‌های در نظر گرفته در تعمیرات اساسی این واحد بالغ بر 5000 فعالیت با حجم نفر ساعتی معادل 125 هزار ساعت و با مشارکت کارکنان شرکت مدیریت تولید برق شازند و پیمانکاران تحقق یافت.

وی در ادامه افزود: انجام دو تعمیرات اساسی واحد شماره 4 و شماره 2 تنها به فاصله 2 روز از هم برای اولین بار طی گذشت 20 سال از عمر بهره‌برداری از واحدهای نیروگاه شازند در سال 98 همزمان با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اکثر صنایع در کشور و مشکلات تامین قطعات برای فعالیت‌های تعمیراتی و پشتیبانی صورت گرفته که بی‌سابقه بوده است.

مدیر پروژه اورهال واحد 2 نیروگاه شازند افزود: استفاده حداکثری از توان ساخت داخل در برخی از قطعات و پذیرش ریسک‌های مربوطه از جمله مواردی است که در این اورهال مد نظر تیم راهبری قرار گرفت.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، ابراهیمی‌زاده، اورهال کامل توربین، ژنراتور، اکسایتر،PMG، سیستم هیدرولیک توربین، کنترل والوها و استاپ والوهای توربین، کندانسور، الکتروپمپ‌ها و الکتروفن‌ها، ترانس‌ها، بریکرها و رله‌ها را از جمله فعالیت‌های انجام شده در این مرحله عنوان کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن