واحد شماره 3 بخار نیروگاه شهیدرجایی قزوین به‌مدار تولید بازگشت

مدیر نیروگاه بخار شهیدرجایی قزوین از وارد مدار شدن واحد شماره 3 بخار این نیروگاه، پس از اتمام تعمیرات بازدید دوره‌ای و اتصال به شبکه سراسری تولید برق کشور خبر داد.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی، حبیب شریفی عنوان کرد: واحد 250 مگاواتی  شماره 3  بخار این نیروگاه که در فروردین سال جاری برای انجام تعمیرات بازدید دوره‌ای و به‌منظور بالا بردن سطح آمادگی تولید برق در پیک تابستان از مدار تولید برق خارج شده بود، پس از 20 روز تلاش بی‌وقفه متخصصان، مجددا به‌مدار تولید بازگشت.

مدیر نیروگاه بخار شهیدرجایی قزوین افزود: بازدید از فن‌ها و پمپ‌های الکتروموتورهای 6/6 کیلوولت، تعویض لوله‌های فاینال ری‌هیت، بازدید دوره‌ای(مشعل‌ها و کانال‌های دود و هوا و لوله‌های فشار بالا، فیلترها)، دمونتاژ، تست و مونتاژ والوهای بای‌پاس، تعمیر اساسی الکتروموتورهای 6/6 کیلوولت و… بخشی از اقداماتی است که از سوی متخصصان امور تعمیرات مکانیک نیروگاه انجام شد.

شریفی اضافه کرد: در حوزه الکتریک نیز متخصصان نیروگاه اقدام به تست رله‌های حفاظتی ژنراتور، ترانس‌ها و بریکرهای 400 ولت، بازدید و سرویس ژنراتور سیستم تحریک، بازدید و سرویس بریکرهای سوئیچ‌گیر 6.6 کیلوولت، سرویس بریکرهای 400 ولت، تست رله‌های حفاظتی و بازدید و تعویض زغال‌های الکتروموتورها و همچنین انجام تست‌های مربوطه روی تمامی تجهیزات الکتریکی از اقداماتی است که در این دوره از برنامه‌های تعمیراتی از سوی تعمیرات الکتریک صورت گرفت.

مدیر نیروگاه بخار در ادامه خاطرنشان کرد: کالیبراسیون و تنظیم سوئیچ‌های فلوی برج اصلی، بازدید و سرویس پانل‌های کنترل و منابع تغذیه،  بازدید، تست و تنظیم  انواع  ترانسمیترهای واحد، کالیبراسیون آنالایزرهای جدید، فلاشینگ و تنظیم سطح سوئیچ‌های کندانسور، بازدید و کالیبراسیون و تنظیم ترانسمیترها و همچنین تست و تنظیم سیستم اطفای حریق و انجام تست‌های مربوطه روی انواع تجهیزات ابزاردقیقی نیز از سوی متخصصان امور ابزاردقیق انجام شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن