واردات آمریکا از روسیه فرآورده‌های نفتی است نه نفت خام

نشریه ورلد اویل می‌نویسد که بخش بزرگی از واردات نفت ایالات متحده از روسیه نه به صورت نفت خام بلکه به صورت محصولات و فرآورده‌های نفتی است.

به گزارش «انرژی امروز» ورلد اویل می‌نویسد: در روزهای اخیر ما مدام از سوی سیاستمداران آمریکایی و اخبار تلویزیون می‌شنویم که باید واردات نفت خام روسیه به ایالات متحده ممنوع شود. ما از سیاستمداران و خبرها می‌شنویم که می‌گویند تمام واردات ایالات متحده از این کشور دقیقا نفت خام است. اعدادی که این خبرها از میزان واردات نفت خام ایالات متحده از روسیه می‌گویند متفاوت است از 600 هزار بشکه در روز، 500 هزار بشکه در روز، 450 هزار بشکه در روز و حتی مقادیر کم 167 هزار بشکه در روز.

این مجله معتقد است اول باید مشخص شود که این واردات نفت از روسیه به آمریکا به چه ترتیب است و چه مشخصاتی دارد.

ورلد اویل می‌نویسد: اما واقعیت این است که بخش بزرگی از واردات ایالات متحده از «نفت روسیه» به صورت فراورده‌های نفتی است.

این مجله با استناد به اعداد و ارقام و آمارهای اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده می‌گوید مجموع واردات نفت خام و فراورده‌های نفتی ایالات متحده از روسیه در سال 2021 به 670 هزار بشکه نفت در روز رسیده بود که نسبت به 540 هزار بشکه در روز سال 2020 افزایشی 24 درصدی داشت.

در سال 2020 سهم فراورده‌ها از کل واردات نفت روسیه 465 هزار بشکه در روز برابر با 86 درصد بود.

بنابراین سال گذشته کل واردات فراورده‌های نفتی از روسیه در ماه نزدیک به 7 هزار بشکه در روز  افزایش داشته است.

این مجله می‌افزاید در سال 2002 کل واردات آمریکا از نفت روسیه تنها 14 درصد کل حجم واردات یعنی 75 هزار بشکه بود. اما در سال 2021 این میزان به 198 هزار بشکه در روز یا به 30 درصد افزایش یافت.

به طور متوسط در ماه‌های تابستان میزان واردات نفت خام و محصولات نفتی از روسیه بیشتر و در زمستان کمتر می‌شود. این درحالی که متوسط کل عرضه نفت ایالات متحده در سال 2020 برابر با 18.187 میلیون بشکه در روز و در سال 2021 برابر با 19.768 میلیون بشکه در روز بوده است.

بنابراین سهم واردات نفت  محصولات نفتی روسیه به آمریکا در این سال‌ها به ترتیب برابر با 3 و 3.4 درصد بوده است. به اعتقاد ورلد اویل این میزان خیلی زیاد نیست اما آنقدر هست که در مواقع کمبود تفاوت آن احساس شود.

این مجله معتبر نفتی به سیاستمداران و سازندگان برنامه‌های تلویزیونی پیشنهاد می‌کند در ارائه آمار درباره میزان واردات نفت و فراورده‌های نفتی روسیه دقت بیشتری داشته باشند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن